Parkeersensoren en buitentemperatuur

TonV

Nieuw lid
Vanaf het begin (augustus 2007) heb ik problemen met mijn parkeersensoren. Ik heb begrepen dat de sensoren vaker problemen geven maar ik heb nog nooit een echte oplossing gehoord of gezien. Ik heb zelf sterk de indruk dat het probleem te maken heeft met de buitentemperatuur. Als het warm is (richting 20 graden of meer) piepen de sensoren onbeheerst. Als het kouder is, lijkt het allemaal goed te werken. Vanmorgen was het 15 graden en geen probleem. Herkent iemand dit? Is dit een software probleem? Ik heb aan mijn combi wel een trekhaak. Mijn dealer kwam niet verder dan een keer schoonmaken en er zou een sensor scheef gezeten hebben (daarna echter geen verbetering).

Octavia_II

Actief lid
Klopt het dat het een niet-afneembare-trekhaak is en dat de trekhaak door de dealer geinstalleerd is?
(Dus PDC wordt uitgeschakeld als je een aanhanger erachter hebt....?)

Charlie

Vanaf het begin (augustus 2007) heb ik problemen met mijn parkeersensoren. Ik heb begrepen dat de sensoren vaker problemen geven maar ik heb nog nooit een echte oplossing gehoord of gezien. Ik heb zelf sterk de indruk dat het probleem te maken heeft met de buitentemperatuur. Als het warm is (richting 20 graden of meer) piepen de sensoren onbeheerst. Als het kouder is, lijkt het allemaal goed te werken. Vanmorgen was het 15 graden en geen probleem. Herkent iemand dit? Is dit een software probleem? Ik heb aan mijn combi wel een trekhaak. Mijn dealer kwam niet verder dan een keer schoonmaken en er zou een sensor scheef gezeten hebben (daarna echter geen verbetering).

Bij mij begint hij regelmatig rechtsvoor te piepen terwijl er niets staat.
Ik heb de 2 sensoren al zo vaak gewassen dat er echt niks op zit, vlieg ofzo.

Maar ik heb niet opgelet of dat ook met de temperatuur te maken heeft, zal er eens op letten.

Klopt het dat het een niet-afneembare-trekhaak is en dat de trekhaak door de dealer geinstalleerd is?
(Dus PDC wordt uitgeschakeld als je een aanhanger erachter hebt....?)

Charlie

Bij mij zit een af fabriek afneembare trekhaak gemonteerd en mijn pdc achter doet het altijd.
Erg irritant.

Constant

Erelid
Ik heb geen problemen met de PDC gehad (zonder trekhaak) ondanks het warme weer van een paar weken geleden.

Gysman

Actief lid
Met trekhaak, ook totaal geen probleem. Werkt altijd perfect, bij warmte en kou. Was de boel ook niet overdreven vaak, merk eigenlijk geen verschil tussen schoon of vuil.

rover

Nieuw lid
Ja dat herken ik wel. Zodra mijn auto lang in de zon heeft gestaan gaat de linker kant achter enorm piepen zodat het net lijkt of er iets achter staat. Er is vaak naar gekeken door diverse dealers maar een oplossing is er niet. Erg Jammer

TonV

Nieuw lid
Trekhaak is inderdaad niet afneembaar en door de dealer geïnstalleerd. Het is me nooit opgevallen dat de PDC wordt uitgeschakeld als ik een aanhanger of fietsenrek achterop heb maar dat zou goed kunnen. Brengt me dit dichter bij de oplossing?

Eppi

Nieuw lid
Ik heb gedurende de afgelopen weken regelmatig last gehad van piepende sensoren.
Ik had het idee dat het te maken had met de belading van de auto in de vakantie.

Toen alle bagage eruit was en weer terug in Nederland (maar hier is het wel een stuk kouder dan in het Zuiden van Europa) geen last meer.

De sensoren zijn later ingebouwd door de dealer dus ook daar zou een oorzaak kunnen liggen ivm af fabriek ingebouwde exemplaren.

Met mijn Octavia I Demarrage met standaard ingebouwde sensoren en vast gemonteerde trekhaak nog nooit een spontaan piepende sensor gehad.

Eppi

Bovenaan Onderaan