Parkeersensoren en trekhaak

nonkel b

Nieuw lid
ik instaleerde vandaag een trekhaak op mijn superb 2010 maar de sensoren zien de trekhaak kan iemand mij helpen

andrehj

Forumguru
Ook zonder VCDS blijft het een bijzonder (en warrig...) verhaal, want ik heb in al die jaren dat ik hier actief ben nog nooit gehoord van iemand (met een O2 of S2) bij wie de trekhaak (zonder aanhanger of fietsendrager) werd opgepikt door de sensoren.
Zijn de sensoren wel origineel? En zitten ze wel op de juiste plek?

error404

Senior Member
@andrehj Ik heb een afneembare trekhaak (af fabriek) maar als die erop klik gaan de sensoren op rood. Als er iets achter zit (dus een fietsenrekje of een aanhanger) dan gaan ze uit. TSA / TSC of hoe het heet werkt wel. Dus als je sensoren je trekhaak "zien" herken ik dat. Echter als je een vaste trekhaak hebt is dat niet wenselijk en zal er iets aangepast moeten worden. Echter wat en hoe weet ik niet.

andrehj

Forumguru
@error404 : Zijn jouw sensoren ook af-fabriek? Want ik vind dat wel bijzonder. Bij mij zit er een vaste trekhaak op, en ook nog een brede Twinny-Load beugel, en de sensoren kijken er gewoon langs.

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb nooit enig probleem gehad met de vaste trekhaken op huidige Fabia en voorgaande O2C {van 2007). PDC werkt(e) keurig zoals het hoort zolang er geen aanhanger- of fietsdragerverlichting is aangesloten en heeft/had nooit last van ongewenst gepiep.

Bovenaan Onderaan