Parkeersensoren vóór vervallen!

lada44

Lid
Ik kreeg vandaag de melding dat de octavia's die na 8 juni besteld zijn GEEN parkeersensoren voor krijgen. Het techniek pakket komt te vervallen en KESSY komt los in de prijslijsten. Reden is de enorme vraag...!?

(Ik denk dat ze voor de introductie van de nieuwe Passat of een ander vw product aan het hamsteren zijn)

Laatst bewerkt:

Darkside

Forumguru
Hmmm lekker dan. Parkeersensoren voor lig ik niet zo wakker van. Maar als een EBL geen kessy meer standaard heeft mag de prijs ook wel naar beneden. Als dat niet zo is. Dan word een VW golf business editie steeds aantrekkelijker.

lada44

Lid
Nee, kessy blijft, alleen het techniek pakket wordt uit elkaar getrokken omdat die parkeersensoren uit het pakket moeten. De elegance BL heeft het wel standaard (is geen losse optie), weet dus niet hoe dat dan opgebouwd is.

Gunner

Forumguru
Als het wel als losse optie te krijgen is, is het toch niet zo'n probleem?

Zelfs op een Polo kost het maar 255 euro, en dan krijg je ze voor en achter zelfs.

Darkside

Forumguru
Tja, 255,- hier, 255,- daar. 255,- zus en 255,- en je hebt het alweer over een behoorlijk bedrag.

255 is wel te overzien. Maar dan moet ook de basis prijs naar beneden.

Cordoba

Forumguru
Het is door anderen ook wel eens genoemd, op een andere plaats: als je een nieuwe auto besteld, neem geen genoegen met een contract waar niet de losse opties staan genoemd, maar waar pakket A en pakket B enz. worden genoemd: die pakketten worden nog wel eens gewijzigd/uitgekleed qua inhoud en dan heb je als klant geen poot om op te staan. Als er in je koopcontract staat een auto van merk X, model Y, uitvoering Z, en opties accessoires a,b,c,d,e en f dan ligt het vast. Desnoods gebruikt men de pakketten en voegt de inhoud van het pakket aan de tekst toe: dan ligt het ook vast, en als men er later dan een optie uit gooit, is dat duidelijk aantoonbaar, en zal men óf de optie alsnog toe moeten voegen, óf de prijs naar beneden. (of je kunt de koop dan annuleren omdat ze niet leveren wat is afgesproken)

Darkside

Forumguru
Ja helaas maar waar.
Wat vaak ook jammer is dat dealers hun klanten ook niet op de hoogte brengen (of niet op de hoogte zijn) van de komende wijzigingen.
Als ik nu een auto zou bestellen. Zou de dealer bv moeten weten dat ik andere velgen krijg dan die vermeld staan in de brochure. Of dat ik rekening moet houden dat xenon niet meer standaard is etc.

Gisteren gehoord van de dealer dat dit verhaal klopt. Echter bij EBL blijft het bij de standaard uitrusting horen. Je kunt het niet meer als optie kiezen dat is eigenlijk het verhaal. Automatisch inparkeren blijft dan ook werken. Ik moet me ook aansluiten bij @Cordoba .... Ik had een Greenline Business Line besteld met Functiepakket met hierin een neerklapbare stoel, achterbank inklappen vanuit de klep en bagagenetten. Zonder mijn weten heeft PON gewoon ff het pakket uitgekleed zodat de stoel niet meer geleverd werd en heb ik geen poot om op te staan. Vandaag leasemaatschappij gesproken en die kunnen niets voor mij doen. Vervolgstap is eigenlijk vrij makkelijk. Ik ga mijn rechtsbijstand inschakelen.

D

Deleted member 12693

Gisteren gehoord van de dealer dat dit verhaal klopt. Echter bij EBL blijft het bij de standaard uitrusting horen. Je kunt het niet meer als optie kiezen dat is eigenlijk het verhaal. Automatisch inparkeren blijft dan ook werken. Ik moet me ook aansluiten bij @Cordoba .... Ik had een Greenline Business Line besteld met Functiepakket met hierin een neerklapbare stoel, achterbank inklappen vanuit de klep en bagagenetten. Zonder mijn weten heeft PON gewoon ff het pakket uitgekleed zodat de stoel niet meer geleverd werd en heb ik geen poot om op te staan. Vandaag leasemaatschappij gesproken en die kunnen niets voor mij doen. Vervolgstap is eigenlijk vrij makkelijk. Ik ga mijn rechtsbijstand inschakelen.
Succes, maar volgens mij staat er in de brochure iets van "alle rechten voorbehouden....etc...."....

Badnews

Senior Member
Bij mij waren er ook wat dingen geschrapt (die ik heel graag wilde) zoals achterzijde voorstoel met leer bekleed.
De dealer had hiervan gehoord en geïnformeerd en vertelde mij dat mijn auto, omdat deze al in de bestelling stond, wel met gewenste pakket geleverd werd.
Dus soms moet je ook geluk hebben, maar het is wel lastig de melding 'alle recht voorbehouden' en je iets anders krijgt dan je besteld.

micky

Forumguru
Mijn dealer bevestigde dat bij alle auto's besteld voor 8 juni het er gewoon opzit, die erna niet meer, overigens als je een EBL zitten er wel gewoon parkeersensoren voor, het geldt alleen voor dat losse pakket met Kessy

Cordoba

Forumguru

Misschien in plaats van rechtsbijstand inschakelen de bestelling annuleren. Overigens wat Pon doet met de pakketten daar heb je geen fluit mee te maken: jij hebt een overeenkomst afgesloten met de dealer, niet met Pon. Andere optie is om de auto niet te accepteren bij aflevering omdat ie niet conform de afspraak is. Ik zou zeggen ga met de dealer praten, en maak duidelijk dat je twijfelt tussen niet accepteren bij aflevering, of de bestelling annuleren, tenzij de dealer dit alsnog regelt zoals volgens de oorspronkelijke afspraak. Laat dit ook op papier vastleggen (dus laat dealer een soort bijlage maken bij het oorspronkelijke contract, met daarop elke optie/accessoire met naam genoemd, en ga niet akkoord met alleen de benaming van de pakketten (je weet nu dat je daarmee de boot in kan gaan).

Het vervelende is dat de auto al geleverd is en ik er pas achterkwam dat het er niet op zat toen ik de auto een week had...

Gunner

Forumguru
Misschien in plaats van rechtsbijstand inschakelen de bestelling annuleren.
Lijkt me dat in dit geval dit geen optie is voor de berijder van de auto, aangezien de eigenaar een leasemaatschappij is. waarschijnlijk maakt het hun inderdaad geen bal uit. Zolang er maar een stuur en vier wielen aanwezig zijn :deuk:

Cordoba

Forumguru
@jeffrey1976 doordat de TS de auto nog in bestelling heeft, ben ik daar even de fout in gegaan. Lijkt me toch iets voor de dealer om dit alsnog recht te zetten, sowieso klopt de rekening niet met wat er is geleverd, dus ook je bijtelling en leasebedrag klopt niet.

lada44

Lid
Mijn dealer heeft me netjes geïnformeerd! 16:58 stond de info op intranet en 15 minuten later ben ik gebeld. Ik ben er overigens niet blij mee. Wordt vervolgd.

Bovenaan Onderaan