Parkeersensoren voor

En nog een vraagje.

Ik snap eerlijk gezegd niet goed hoe de parkeersensoren voor werken. Het lijkt erop dat ze slechts geactiveerd worden indien je op het knopje onderop het dashboard drukt of als je de achteruit ingelegd hebt. Ik heb de handleiding erop nageslagen maar echt duidelijk is die niet. Het lijkt mij dat het veel handiger is als die dingen zichzelf activeren? Bij een vorige auto van mij was dat wel zo.

Eemspoort

Forumguru
Zoals je de werking omschrijft lijkt wel te kloppen. Activering door de achteruit-versnelling te kiezen, dan wel het betreffende knopje in te drukken. Het systeem schakelt pas uit als je een beetje gang krijgt vooruit of als je de parkeer-stand kiest (bij een automaat dan).
Niets mis mee in mijn ogen. Anders zou je de hele tijd naar dat gepiep moeten luisteren als je file rijd of door krappe straatjes rijd.

Gr. Ed

Noord26

Forumguru
Heb mijzelf enorm lopen ergeren in een recente Mercedes rit waarbij de sensoren in feite altijd werken onder een bepaalde snelheid. Die dingen bleven maar af gaan met de sneeuwval wat op de bumper plakte. Na een tijdje alles maar uit gezet. Vind de werking bij VAG fijner in ieder geval.

Happyman

Forumguru
Het is voor mij een gewenning geworden dat ik bij het vooruit inparkeren de knop even indruk. Werkt goed.

Darkside

Forumguru
Bij mij staan ze altijd standby. Als ik langzaam rij dan zijn ze wel actief. En krijg ik een melding in mijn scherm.
Hij begint niet meteen met piepen zodat het ook niet storend is in de file (waar ik overigens toch meestal met acc rijdt).
Zelf vind ik het wel prettig eigenlijk dat ze standby staan. Laatst stond er een auto heel raar geparkeerd en moest ik er tussen wringen. Dan werken ze toch mooi mee zonder dat ik ze eerst handmatig moet activeren.

Excuses zie nu pas dat dit in het O2 topic geplaatst is.
Daar moet je idd de sensoren voor met de hand activeren

Laatst bewerkt:
Zoals jij het beschrijft voor de golf ben ik het ook gewend bij een aantal andere auto’s die ik gereden heb. Is deze manier van werken niet in te stellen voor de skoda O2? Of is dit nu het verschil tussen VW premium en Skoda minder premium?

Bovenaan Onderaan