Parkeersensoren

Beste mede citigo rijders,

Sinds een tijd heb ik een probleem met mijn parkeersensoren.

Het probleem is als Volgt
als ik dicht bij een auto ofzo sta gaat de auto sneller piepen (wat zo hoort) maar als ik dan 15 seconde stil blijf staan op de zelfde plek in zijn achteruit blijf staan word het piepen steeds zachter en houd het zelfs op tot dat je weer gaat rijden er bijna tegen aan staat want dan gaat hij weer hard piepen hebben jullie hier ook last van?
En zo nee wie weet wat het kan zijn.

Groetjes Renaldo

Joske

Forumguru
maar als ik dan 15 seconde stil blijf staan op de zelfde plek
zo lang heb ik het nog niet geprobeerd denk ik :pieker:
mss is het idee dat het piepen zachtjes verstomd omdat men er van uit gaat dat je achteruit "de baan op gaat rijden", dus niet richting een muur. Want dan zou je niet zo "lang" staan wachten met de wagen in zijn achteruit ?

(gewoon even luidop mee denken ;) )

kansberg

Forumguru
Zomaar een gedachte: Wanneer je een fietsendrager achterop hebt en je rijdt achteruit, zal deze ervoor zorgen dat de piepers te horen zijn. Om het niet al te irritant te laten worden dempt het geluid naar nul na enige tijd. De fabrikant zal er vanuit gaan dat men binnen enkele seconde actie onderneemt wanneer de piepers afgaan en daarmee de afstand tot het object continue wisselt waardoor het PDC actief blijft. Een situatie als boven omschreven komt in de praktijk zelden of niet voor imho en de haak inleren bij een Citygo is (misschien) niet mogelijk.....

Bovenaan Onderaan