Parkeersensoren

Hallo Iedereen,

Ik wilde is even horen of iemand weet of de parkeersensoren van een S2 gevoeliger af te stellen zijn?

Het is nl. ik vind dat hij nog heel wat plaats heeft ondanks dat op het scherm aangegeven staat dat ik tegen de muur sta.

Iemand een idee ?

Grtz!

Bakkertje

Forumguru
Ik weet niet hoe het zit met de weergave op het scherm (dat werkt niet bij het vorig model O2). Maar ik weet gewoon dat wanneer hij ononderbroken blijft piepen er ca 30 cm over is tussen het obstakel en de auto. Daarmee kun je heel nauwkeurig je auto tot op enkele cm-ers van het obstakel af parkeren.

Michel

Forumguru
Volgens mij laat de fabrikant die extra marge bewust bestaan, ook al zouden wellicht de sensoren softwarematig gevoeliger af kunnen worden gesteld, om te voorkomen dat hij claims kan krijgen dat er te laat alarm wordt geslagen.

Uiteraard blijven de parkeersensoren een hulpmiddel, maar er zullen genoeg mensen zijn die gaan klagen dat ze schade aan hun achterbumper of nog erger hebben opgelopen met het argument dat ze te laat werden geattendeerd door het systeem in het geval dat de sensoren te gevoelig zouden zijn ontworpen.

Falcon

Donateur
Daarnaast is die 30cm speling echt wel handig, want laat staan dat je achteruit rijdt en er loopt net een kind langs heb je nu nog genoeg speling om te stoppen (afhankelijk van je achteruitrijsnelheid (scrabble)).

Ook een reden is dat ze de afstand niet hoeven te veranderen als je besluit een trekhaak te plaatsen. Deze bevind zich altijd nog binnen de 30cm zone.

Bij mijn O2 is het zo dat ik nog 3cm over heb bij de constante piep en geen 30 zoals jullie.

Simply Clever ;)

Bij mijn O2 is het toch ook 30 cm bij een constante piep, en er is mij verteld dat dat zo in gesteld is voor de afstand van 2 trekhaken. een van mezelf en de ander van de auto die al geparkeerd staat.

Bovenaan Onderaan