Parkeersensorgeluid

Hallo,

Sinds kort klinkt het geluid ten behoeve van de parkeersensoren veel luider dan normaal. Kan iemand bevestigen dat dit geluid uit de speaker in de linkerachterdeur komt? En weet iemand of je deze makkelijk 'open kan maken' of moet dan het hele deurpaneel eraf?
Vreemd vind ik het dat het geluid luider is dan normaal... Ik kan me voorstellen dat als de boel stuk is het geluid juist helemaal weg blijft...

Rallye

Forumguru
Wat er aan de hand is weet ik niet, maar ik heb altijd begrepen dat het speakertje voor de parkeersensoren in de B-stijl zit.

hemi24

Forumguru
Instellingen perongeluk gewijzigd in het MaxiDOT (boardcomputer)?!?
Speaker zou bij een O2 inderdaad in de B-stijl moeten zitten.

Ok, in de B-stijl, dan zal ik daar niet (makkelijk) bij komen. Ik kan volgens mij niets instellen de boordcomputer op dat gebied. Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ik het volume van het gepiep kan wijzigen in de radio/navigatie?

kylimo

Senior Member
Ik weet niet welke radio jij erin hebt, maar in de Amundsen+ staat op pagina 8 van de gebruiksaanwijzing dat je het volume kan de parkeerhulp kan veranderen. Mogelijk kan dit bij andere radio's ook.

Antera

Donateur
is met vagcom aan te passen. De reden van ineens harder dan normaal is wel vreemd eigenlijk

Ik weet niet zeker welk navagatiesysteem ik heb, volgens mij is het een Columbus. Het is in ieder geval een ouder model, de auto is uit 2006. Vagcom hoor ik wel eens voorbij komen, maar dat heb ik niet.

Rallye

Forumguru
Een Octavia uit 2006 heeft meestal een Nexus of Cruise navigatie. Columbus had je toen nog niet.
Columbus:
1174703670_enl.jpg

Nexus:
AAN600002.jpg

Cruise (?):
Cruise-Navigation.jpg

Bovenaan Onderaan