Parkeerverlichting FII

Berry

Senior Member
Een paar dagen geleden had ik mijn parkeerverlichting nodig toen bleek dat niet alleen stads-
en achterlicht branden maar ook de nummerplaat verlichting.
Volgende dag dealer gebeld zij hebben het uitprobeert bij de Fabia's die daar stonden die deden het zelfde.
Weet iemand of het volgens de wet moet want ik vind het veel licht voor parkeerverlichting

Rolle

Senior Member
Ben je zeker dat je de wagen niet op standlicht hebt gezet? Parkeerverlichting is toch de hendel van de richtingaanwijzer omhoog of omlaag zetten, dan gaat bij mijn (weliswaar O2) enkel de parkeerverlichting aan.

Hetzer

Forumguru
Is al een keer besproken op dit forum, het e.a.a is een handigheidje van de F/2, bij inschakelen van het linker parkeer licht gaat de verlichting van de kenteken plaat branden, je zet de auto immers meestal in de rechterberm, en zo is de achterzijde van de auto goed zichtbaar, , activeer je het rechter parkeer licht dan branden enkel de verlichting en NIET de kentekenplaat.

Rolle

Senior Member
dat van die hendel wist ik ook, dat had mijn 1e auto (golf) ook. Mijn Volvo had dat dan weer niet.

Wat mijn Golf niet had was dat bij het aanschakelen van het linkerparkeerlicht de nummerplaat verlichting mee aanging.

Bovenaan Onderaan