Het klinkt mij echt totaal vreemd in de oren.
Heb dus zelf ook zo'n setje geinstalleerd, maar dat werkt echt feilloos.
Het klinkt bij jou toch als iets dat intern kortsluiting maakt en door het uitschakelen van de dimlichten weer opgeheven wordt.
Waar heb je de voeding vandaan gehaald, ik heb de kabel van de achteruitrijlampen een klein beetje gestript, daar de nieuwe kabel iets omheen gedraaid en toen gesoldeerd, dan heb je echt een perfecte verbinding.
Met de masse precies hetzelfde gedaan.
De eerste installatie was net zoals bij jou enkel op de achteruitrijverlichting aangesloten. Die werkte dus ook enkel wanneer de verlichting (parkeer/stadslicht) uitgeschakeld was.
De huidige heeft een permanente 12 V, achteruitrijlicht, stoplicht en een signaal van de verlichting nodig.
Achteruitrijlicht spreekt voor zich. Dat heb ik ook op jouw manier afgetakt.
De permanente 12V en het stoplicht dienen voor de voorste sensors. Wanneer je remt, worden de voorste sensors 30 seconden bekrachtigd.
Het signaal van verlichting bekrachtigt, in combinatie met een lichtsensor in de display op je dashboard, de knipperLED's in de sensors.
De permanente 12V komt van de sigarenaansteker, de verlichting ook. Ik heb geen potentiaalverschillen in massa tussen die van de achteruitrijverlichting en die van de sigarenaansteker. Met een ingeschakeld contact is de spanning over de achtruitrijverlichting dus dezelfde als die van de verlichting en de permante 12 V
De display werkt op de permanente 12V, en staat verder draadloos in contact met de "black box".
De elektronica van de black box werkt, maar de display (en zijn geïntegreerde buzzer) schakelt zichzelf uit zodra de verlichting ingeschakeld wordt.
De spanningsvallen blijven steeds hetzelfde, dus zit ik op het ogenblik een beetje met de handen in het haar.
Volgens de handleiding heb ik de optie om de display ook op de achteruitrijverlichting aan te sluiten i.p.v. op de permanente 12V.
Maar het gaat mijn verstand te boven hoe die display dan zou moeten gevoed worden wanneer de voorste sensoren behoren te werken.