Parrot 3100 inbouwen

ronjon

Nieuw lid
ik ben net in het bezig gekomen van een parrot 3100 LCD carkit voor in mijn octavia II met stream MP3 radio.
na lezen op het forum zie ik verschillende oplossingen: zelf bedraden of gebruik maken van een tussen kabel.

omdat ik liever lui dan moe ben :winkie: leek me zo'n interface kabel wel een oplossing. Na wat zoeken op internet kom ik bij deze terecht:
http://www.pdaplus.nl/catalog/kram-iso2car-vwdelta-86200-p-868.html

Is dit de nu de juiste kabel en ben ik daarmee helemaal geholpen of is er nog meer nodig om mijn parrot aan te sluiten? Zo ja wat heb ik dan nodig? zelf solderen en knippen is niet mijn ding ...
 

911gt2

Actief lid
Ik heb dat indertijd met mijn ford, gedaan, voor mijn vrouw met haar suzuki en het werkte altijd perfect!
In mijn O2 ga ik dat ook weer doen. Maar dat laat ik denk ik dit keer over aan de specialisten, want ik wil ook de icelink ipod aansluiting er bij hebben.

En dat is wat veel van het goede voor mij om aan te sluiten.
 
Ronjon,

Toevallig heb ik in mijn nieuwe O2 hetzelfde gedaan, alleen met een columbus navi en parrot 3200.

Ik heb het bij www.pdatelco.nl besteld, een iso2car adapter heb je namelijk niet nodig. Je moet een zogenaamde interface lead kopen met een extra kabeltje welke je rechtstreeks in je parrot module aansluit. Hierdoor komt het geluid uit de 2 voorste speakers en wordt de radio automatisch gemute.

Je moet bestellen de: 68785 - Kram interface lead VW/audi Delta radio/RNS Navi/MFD
Navi
En als interface kabel voor je parrot de: 68866 - Kram Interface lead Parrot CK3100/CK3300/CK3500

Daarnaast zit je nog met een ander probleem, want er is geen geschakelde plus voorhanden om je parrot mee uit te zetten. Eventueel kun je zelf een draad trekken vanaf de zekering kast, of wat volgens mij iemand anders gedaan heeft, ergens bij de climatronic vandaan... maar i.v.m. het can-bus verhaal weet ik niet of die echt "schoon" is.
Een andere optie is om van kram een soort van emulator te kopen waarmee een geschakelde draad gesimuleerd wordt, kan die alleen zo snel niet vinden.
 

nomad

Senior Member
Ronjon,

Toevallig heb ik in mijn nieuwe O2 hetzelfde gedaan, alleen met een columbus navi en parrot 3200.

Ik heb het bij www.pdatelco.nl besteld, een iso2car adapter heb je namelijk niet nodig. Je moet een zogenaamde interface lead kopen met een extra kabeltje welke je rechtstreeks in je parrot module aansluit. Hierdoor komt het geluid uit de 2 voorste speakers en wordt de radio automatisch gemute.

Je moet bestellen de: 68785 - Kram interface lead VW/audi Delta radio/RNS Navi/MFD
Navi
En als interface kabel voor je parrot de: 68866 - Kram Interface lead Parrot CK3100/CK3300/CK3500

Daarnaast zit je nog met een ander probleem, want er is geen geschakelde plus voorhanden om je parrot mee uit te zetten. Eventueel kun je zelf een draad trekken vanaf de zekering kast, of wat volgens mij iemand anders gedaan heeft, ergens bij de climatronic vandaan... maar i.v.m. het can-bus verhaal weet ik niet of die echt "schoon" is.
Een andere optie is om van kram een soort van emulator te kopen waarmee een geschakelde draad gesimuleerd wordt, kan die alleen zo snel niet vinden.

Als je een klein beetje handig bent, haal je die geschakelde plus zo uit de zekeringkast aan de linkerzijde van het stuur. Dacht dat het contact 9 was. Maar met een multimeter kom je een heel eind.
 

ronjon

Nieuw lid
Ronjon,

Toevallig heb ik in mijn nieuwe O2 hetzelfde gedaan, alleen met een columbus navi en parrot 3200.

Ik heb het bij www.pdatelco.nl besteld, een iso2car adapter heb je namelijk niet nodig. Je moet een zogenaamde interface lead kopen met een extra kabeltje welke je rechtstreeks in je parrot module aansluit. Hierdoor komt het geluid uit de 2 voorste speakers en wordt de radio automatisch gemute.

Je moet bestellen de: 68785 - Kram interface lead VW/audi Delta radio/RNS Navi/MFD
Navi
En als interface kabel voor je parrot de: 68866 - Kram Interface lead Parrot CK3100/CK3300/CK3500

Daarnaast zit je nog met een ander probleem, want er is geen geschakelde plus voorhanden om je parrot mee uit te zetten. Eventueel kun je zelf een draad trekken vanaf de zekering kast, of wat volgens mij iemand anders gedaan heeft, ergens bij de climatronic vandaan... maar i.v.m. het can-bus verhaal weet ik niet of die echt "schoon" is.
Een andere optie is om van kram een soort van emulator te kopen waarmee een geschakelde draad gesimuleerd wordt, kan die alleen zo snel niet vinden.

alvast bedankt voor de reacties

die geschakelde plus gaat wel lukken denk ik.
Waarom is deze combi (68785 en 66886) beter dan de iso2car? en is dit een kwestie van de juiste stekkers prikken of moet er nog soldeer en / of knip werk worden verricht ?
 

Jakkes

Nieuw lid
Een andere relatief eenvoudige oplossing is even naar de Mediamarkt gaan en daar de QUADLOCK stekker kopen (meestal op voorraad en anders snel te bestellen). Deze past goed, maar is door het gemak niet eenvoudig weg te werken. Het is tenslotte een heel pakket al die draden.

Bij een skoda dealer of uit een oude nokia carkit even een stekkertje halen/overzetten en dan moet alleen nog een draad getrokken worden vanuit de zekeringen. Meten en netjes wegwerken. En gereed.

Als alles werkt gelijk even kijken of er nog een update voor de parrot nodig is en dan genieten. Maar het blijft natuulijk jammer dat het niet gewoon standaard in de skoda zit. De parrot is een heel goed alternatief.
 
Hoi Iedereen,

Over hoe de parrot aangesloten is kan ik niet meerbabbelen, ik heb de mijn door de garage laten zetten... deze werk in combinatie met Radio Bolero.

Misschien wel een tip voor de mensen die de parrot niet graag op het dashboard hebben staan in de skoda Superb II.

Ik heb de mijne laten inbouwen in plaats van de asbak vooraan .. deze heb ik eruit geklikt en dan komt er eeen ruimte vrij die diep genoeg is voor de Parrot C3100 LCD.

Deze is bij mij zo ingebouwd dat de klep van de asbak perfect dicht kan dus je ziet hem zelfs niet zitten.

Indien gewenst kan ik altijd wel is fotootje posten!

Grtz!
 

911gt2

Actief lid
Hoi Iedereen,

Over hoe de parrot aangesloten is kan ik niet meerbabbelen, ik heb de mijn door de garage laten zetten... deze werk in combinatie met Radio Bolero.

Misschien wel een tip voor de mensen die de parrot niet graag op het dashboard hebben staan in de skoda Superb II.

Ik heb de mijne laten inbouwen in plaats van de asbak vooraan .. deze heb ik eruit geklikt en dan komt er eeen ruimte vrij die diep genoeg is voor de Parrot C3100 LCD.

Deze is bij mij zo ingebouwd dat de klep van de asbak perfect dicht kan dus je ziet hem zelfs niet zitten.

Indien gewenst kan ik altijd wel is fotootje posten!

Grtz!
Dat zou fijn zijn ben wel benieuwd!
 
alvast bedankt voor de reacties

die geschakelde plus gaat wel lukken denk ik.
Waarom is deze combi (68785 en 66886) beter dan de iso2car? en is dit een kwestie van de juiste stekkers prikken of moet er nog soldeer en / of knip werk worden verricht ?

Het verschil met de iso2car adapter is dat je met de combi direct de radio in gaat en ook daadwerkelijk vanuit de radio mute. Je cd stopt dan met spelen etc. Met een iso2car lukt dit niet, hier worden alleen maar je speakers onderbroken door de mute box van parrot.

Verder is het een kwestie van draden inprikken en gaan. Overigens kun je het beste even het bakje boven de radio eruit klikken. Op die manier kun je de grote quadlock steker links naast de radio wegwerken, erachter gaat hij namelijk niet passen.

Grt,

Tuim
 

911gt2

Actief lid
Ziet er erg goed uit. Ik zal eens op gaan meten hoe groot de 3200LS is die ik er eigenlijk in mijn O2 wilde zetten, als dat niet past ga ik misschien wel voor de wat duurdere Parrot MKi9200 die is namelijk iets compacter en dan hoef ik meteen geen icelink te kopen voor mijn iPod.

Maar na het technische verhaal van tuimelaar weet ik niet of ik dit zelf wel aan durf :blush:
 

Enkhuizen

Senior Member
die 9100 ziet er goed uit! erg handig met die sd en ipod aansluiting. waar zou je die kabels dan wegwerken? die passen niet bij de asbak....
 
Beste Mensen,

Zie hier onder de foto's van de inbouw van m'n parrot CK3100:
Laat maar weten wat jullie er van vinden :)

Waanzinnig! Ik heb in mijn huidige O2 dit ook zo gedaan, nu wil ik hem straks net zo overzetten naar mijn S2, weet jij wat voor kabels er gebruikt zijn (Kram ,ISO2CAR) ? Of heb je alles overgelaten aan de dealer ??
 

thefox

Nieuw lid
Over parrot gesproken Nog even een tip. Zowel de CK3100 als de MK6100 passen ook precies in de asbak achter het klepje. Als je dus niet rookt een geweldig mooie optie. Klepje dicht, carkit uitzicht.

Heb zelf de mk6100 er zo in gehad, maar heb hem eruit laten slopen en ben weer met een nokia810 gaan bellen. Deze vaste inbouw heeft een gigantisch zendvermogen wat resulteert in veel betere kwaliteit dan een bluetooth carkit + ik kan tegenwoordig in de file op a12 altijd bellen terwijl ik in het verleden af en toe nog wel is een bezet netwerk kreeg :xyxthumbs:
 

Jakkes

Nieuw lid
Inbouw in de asbak

Ik heb de parrot CK3100 in de asbak ingebouwd. Heeft wat denkwerk gekost, maar zit nu netjes en kan er ook zo weer uit.

Het past precies met de draaden en aansluitingen. Door in de asbak een drietal gaatjes te boren is de parrot er in te hangen en kan de aansluiting door de achterkant weggewerkt worden in het dashbord. Als het klepje dicht is, is er niets te zien. Eventueel kan het geheel er zo uit. Bij een breuk van de aansluiting naar het display van de parrot kan de kabel altijd nog voorzien worden van een connector waardoor alles los te koppelen is. Nu kan het geheel er naast gelegd worden.

Als er belangstelling is kan ook andere foto's plaatsen. Dit is het resultaat.
 

Bijlagen

  • P1000592.jpg
    P1000592.jpg
    13,6 KB · Weergaven: 181
OK. Net even met de dealer gebeld.... inbouwen van een parrot (CK3100) in mijn nieuwe S2....

395,- (euro ja!) .... kan dat nou niet anders ?

Moeilijk verhaal over kabels en weerstanden etc. Is dit gel*l of echt waar. Zou overigens ook niet meer gaan in de 2009 O2.

Tips iemand??
 

Maarten

Forumguru
Over parrot gesproken Nog even een tip. Zowel de CK3100 als de MK6100 passen ook precies in de asbak achter het klepje. Als je dus niet rookt een geweldig mooie optie. Klepje dicht, carkit uitzicht.

Zou de CK-3100 ook in de asbak van een Fabia II passen? Iemand hier ervaring mee?
 
Bovenaan Onderaan