Parrot carkit in de armsteun, TomTom bevestigd met klitteband

Beste Forumlezers,

Graag wil ik jullie laten zien hoe ik mijn carkit en navigatie in de auto geinstalleerd heb. Misschien brengt het jullie op ideeen?

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

Als er geinteresseerden zijn die dit zelf ook willen gaan doen kan ik eventueel uitleggen hoe ik dit voor elkaar heb gekregen.

Groeten,

Churumbelerias.
 

Bijlagen

  • 100_1738.JPG
    100_1738.JPG
    77,1 KB · Weergaven: 148
  • 100_1740.JPG
    100_1740.JPG
    85,2 KB · Weergaven: 146
  • 100_1743.JPG
    100_1743.JPG
    76,7 KB · Weergaven: 130
  • 100_1745.JPG
    100_1745.JPG
    76,2 KB · Weergaven: 129
  • 100_1749.JPG
    100_1749.JPG
    78,1 KB · Weergaven: 125

jaspernl

Actief lid
Erg vindingrijk, inderdaad!

2 vraagjes:
1) blijft je TT echt goed zitten zo? Ook over drempels / klinkers??
2) Je Parrot moet je weer aansluiten op de radio, toch? Is het dan niet erg omslachtig om m in de armsteun te bevestigen?

En nog een vraagje dan maar: Waarom geen navi met carkit-funktie?

Maarehhh.... Toppie hoor!!
 

LenK

Forumguru
Goedkoper dan een Brodit, die ook vaak voor een ventilatie opening zit dat wel, maar dat afdichten van die ventilatie dat vind ik het grootste bezwaar van je constructie.
Je kunt het scherm ook niet richten zodat er zo min mogelijk spiegeling optreedt.
En ik hoop dat de plak houdt want als je apparaat valt dan kan het verkeerd aflopen.
Bij een collega viel bij de eerste rit met zijn zojuist gekocht TT het ding van de ruit en pats zijn scherm was kapot en dan krijg je geen garantie snap je wel.
 

jaspernl

Actief lid
ps: je wilde m toch JUIST niet voor het ventilatierooster hangen ivm de verminderde luchtstroom? En nu heb je m niet alleen wel voor het rooster, maar zit het rooster ook nog dicht!!!

Het blijft wel een coole oplossing: erg crea!
 

nemo

Senior Member
Goedkoper dan een Brodit, die ook vaak voor een ventilatie opening zit dat wel, maar dat afdichten van die ventilatie dat vind ik het grootste bezwaar van je constructie.
Je kunt het scherm ook niet richten zodat er zo min mogelijk spiegeling optreedt.
En ik hoop dat de plak houdt want als je apparaat valt dan kan het verkeerd aflopen.
Bij een collega viel bij de eerste rit met zijn zojuist gekocht TT het ding van de ruit en pats zijn scherm was kapot en dan krijg je geen garantie snap je wel.

Mijn TT valt zelfs als ie met een zuignap aan de voorruit zit, met een paar klitteband lijkt het me steviger! (niet 1 zoals op de foto)
 
Erg vindingrijk, inderdaad!

2 vraagjes:
1) blijft je TT echt goed zitten zo? Ook over drempels / klinkers??
2) Je Parrot moet je weer aansluiten op de radio, toch? Is het dan niet erg omslachtig om m in de armsteun te bevestigen?

En nog een vraagje dan maar: Waarom geen navi met carkit-funktie?

Maarehhh.... Toppie hoor!!

antw. 1) De tomtom blijft perfect zitten. In mijn vorige auto (Rover 45) had een zelfde bevestiging. Dit is een jaar lang blijven zitten (toen heb ik hem ingeruild voor een octavia). Klitteband van de Hema, secondelijm van Praxis. Je hebt ook klitteband met dubbelzijdig tape eraan maar dat werkte bij mij niet.
antw. 2) De blauwe doos van de Parrot ligt achter de asbak. Het snoer is lang genoeg om netjes naar de armleuning te krijgen. Vanuit het dashboardkastje zou dit zelfs ook moeten lukken.

Het liefst zou ik een apparaat in dubbel din formaat hebben wat alles kan, navigeren, bellen, films en muziek. Omdat dit boven de 1000 kost is dit voor mij niet interessant. Alle tussenoplossingen (tomtom met carkit e.d.) zouden mij niet bevredigen denk ik.
 
Goedkoper dan een Brodit, die ook vaak voor een ventilatie opening zit dat wel, maar dat afdichten van die ventilatie dat vind ik het grootste bezwaar van je constructie.
Je kunt het scherm ook niet richten zodat er zo min mogelijk spiegeling optreedt.
En ik hoop dat de plak houdt want als je apparaat valt dan kan het verkeerd aflopen.
Bij een collega viel bij de eerste rit met zijn zojuist gekocht TT het ding van de ruit en pats zijn scherm was kapot en dan krijg je geen garantie snap je wel.

Het ventilatierooster is inderdaad helemaal dicht. Dit is een nadeel. Van weerspiegeling heb ik geen last. Misschien omdat de tomtom vrij laag in de auto zit (op het raam zit het meer op ooghoogte).
 

Fabia

† In Memoriam
Mijn TT valt zelfs als ie met een zuignap aan de voorruit zit, met een paar klitteband lijkt het me steviger! (niet 1 zoals op de foto)

Ik had het ook vaak als het erg koud was, dan wilde zuignap niet plakken op de voorruit.
 

bat

Lid
In mijn O2 heb ik vorige week uiteindelijk ook voor een klittenbandoplossing gekozen.

Mijn oorspronkelijke oplossing was zo'n zuignapschijf aan de binnenkant van het dekseltjke van het vakje bovenop het dashboard. Dat heeft eigenlijk maar een paar keer gewerkt, de meeste keren liet de zuignap toch los. Dan probeerde ik de TomTom vast te klemmen in dat vakje, maar echt goed werkte dat nooit. Na een paar keer mijn TomTom tijdens het rijden ergens in de voetenruimte te zien verdwijnen, besloot ik dat het zo niet langer kon.

Ik heb nu de boven en onderrand van de TomTom voorzien van een strookje zelfklevende klittenband, aan de onderkant met een stukje dikke dubbezijdige tape extra, zodat het laadsnoertje ook kan worden gebruikt. Vervolgens ook de bodem en het dekseltje van het vakje bovenop het dashboard voorzien van een strook klittenband en dat houdt vooralsnog perfect. Ik heb wel de klittenband op de bodem echt op de bodem geplakt, dus het antisliprubber moet er uit als ik de TomTom gebruik, maar dat is geen groot probleem.

Bij gelegenheid zal ik nog wat foto's plaatsen.
 
Bovenaan Onderaan