Mistraller
Senior Member
Zoals beloofd, hierbij een howto voor het inbouwen van een Parrot carkit in combinatie met een Amundsen navi in de O2 FL.
Deze carkit komt uit mijn vorige O2, dus ik was al een beetje voorbereid om de te nemen acties. Ook alle spullen had ik al liggen. Het topic waar dat beschreven is, vind je hier. Lees dat topic zeker ook even door want eigenlijk is er niet zoveel veranderd.
Het doel was uiteraard weer: De audio over de beide speakers, volume regelen met de volumeregelaar van de radio (dit keer dus op het stuur) en de hele handel netjes weggewerkt.
Gereedschap: Multimeter, schroevendraaier met torx (met flexibel tussenstuk, is handig voor de bovenste schroeven van het dashboard kastje)
Totaal benodigde tijd: Een uurtje of 3. Dat is inclusief neuzen wat er allemaal achter het dashboard verscholen zit, biertje drinken, prutsen met de telefoon zelf, etc.
Pinout van de amundsen eerst even uitgezocht.
De middenconsole is makkelijk los te halen. (ook te lezen in de diverse "diefstaltopics"....
)
Begin onderaan bij de asbak. Vingers eronder en rustig trekken. Alleen bovenaan moet je even subtiel te werk gaan, om de haakjes zonder te breken los te halen. Lastig uit te leggen, maar als je niet al te ruw bent is het paneel snel los.
Daarachter bevinden zich direct de schroeven van de navi.
Bij het uitbouwen moeten de kabels voorzichtig losgemaakt worden. De Quadlock stekker (grote zwarte blok) heeft aan de onderkant een lipje dat je indrukt, daarna kan je de hefboom loshalen en is de connector snel los.
De connectors van GPS en Radio hebben een klein wit lipje. Dat moet eerst uitgetrokken, en daarna ingedrukt. Dan kan je de stekker loshalen. Zie onder.
Eenmaal uitgebouwd is de sticker met de pinout zichtbaar.
Hieruit bleek dat de volgende artikelen nodig waren (Die ik dus uit de vorige O2 al had verwijderd, en de kabeltjes zaten destijds in een setje van 5, dus ik had er precies genoeg)
3B7 035 447 B: Huls om in de QUADLOCK stekker te prikken
000 979 010: Kabels die in bovengenoemde houder passen
(ook bij de VW dealer te halen)
Verder uiteraard isolatietape (om gesoldeerde verbindingen, die mijn inziens het stevigst zijn af te tapen), ty-raps, wat draad, etc.
De metalen dashmount (bij diverse webwinkels gezien voor ca 12 euro) uit de oude O2 past precies achter één van de amundsenschroeven. Een nieuwe dashmount zal je even op maat moeten zagen.
Voor de voeding van de laadhouder heb ik weer een sigarettenplug gemonteerd, zodoende kan ik makkelijk een nieuwe houder monteren als ik een andere telefoon koop.
Deze carkit komt uit mijn vorige O2, dus ik was al een beetje voorbereid om de te nemen acties. Ook alle spullen had ik al liggen. Het topic waar dat beschreven is, vind je hier. Lees dat topic zeker ook even door want eigenlijk is er niet zoveel veranderd.
Het doel was uiteraard weer: De audio over de beide speakers, volume regelen met de volumeregelaar van de radio (dit keer dus op het stuur) en de hele handel netjes weggewerkt.
Gereedschap: Multimeter, schroevendraaier met torx (met flexibel tussenstuk, is handig voor de bovenste schroeven van het dashboard kastje)
Totaal benodigde tijd: Een uurtje of 3. Dat is inclusief neuzen wat er allemaal achter het dashboard verscholen zit, biertje drinken, prutsen met de telefoon zelf, etc.
Pinout van de amundsen eerst even uitgezocht.
De middenconsole is makkelijk los te halen. (ook te lezen in de diverse "diefstaltopics"....
![nietblij.gif :( :(](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/nietblij.gif)
Begin onderaan bij de asbak. Vingers eronder en rustig trekken. Alleen bovenaan moet je even subtiel te werk gaan, om de haakjes zonder te breken los te halen. Lastig uit te leggen, maar als je niet al te ruw bent is het paneel snel los.
Daarachter bevinden zich direct de schroeven van de navi.
Bij het uitbouwen moeten de kabels voorzichtig losgemaakt worden. De Quadlock stekker (grote zwarte blok) heeft aan de onderkant een lipje dat je indrukt, daarna kan je de hefboom loshalen en is de connector snel los.
De connectors van GPS en Radio hebben een klein wit lipje. Dat moet eerst uitgetrokken, en daarna ingedrukt. Dan kan je de stekker loshalen. Zie onder.
Eenmaal uitgebouwd is de sticker met de pinout zichtbaar.
Hieruit bleek dat de volgende artikelen nodig waren (Die ik dus uit de vorige O2 al had verwijderd, en de kabeltjes zaten destijds in een setje van 5, dus ik had er precies genoeg)
3B7 035 447 B: Huls om in de QUADLOCK stekker te prikken
000 979 010: Kabels die in bovengenoemde houder passen
(ook bij de VW dealer te halen)
Verder uiteraard isolatietape (om gesoldeerde verbindingen, die mijn inziens het stevigst zijn af te tapen), ty-raps, wat draad, etc.
De metalen dashmount (bij diverse webwinkels gezien voor ca 12 euro) uit de oude O2 past precies achter één van de amundsenschroeven. Een nieuwe dashmount zal je even op maat moeten zagen.
Voor de voeding van de laadhouder heb ik weer een sigarettenplug gemonteerd, zodoende kan ik makkelijk een nieuwe houder monteren als ik een andere telefoon koop.