Parrot CK3100 icm Funky radio

chris2709

Senior Member
Onze Superb heeft sinds kort een kleine broer: we hebben er een Citigo bij! Een Sprint uitvoering, Candy white met 15" zwarte velgen. Zelfs ik met mijn 2.07 meter pas er prima in. Probeer dat maar eens in een C1!

Nu zit hier standaard een Funky radio in. Uit de vorige auto heb ik nog een Parrot CK3100 over, maar ik vermoed (weet bijna wel zeker) dat die stekkers niet op elkaar passen.

Heeft iemand dit eerder gedaan? Heb je dan twee sets verloopstekkers nodig? 1 van stekker naar parrot en 1 van parrot naar radio? Ik heb al even gegoogled, maar is lastig te vinden...
 

hemi24

Forumguru
Kijk eens hier : http://www.upownersclub.co.uk/forum/diy-sound-upgrade-to-take-up_topic438_page1.html

Stekker is een gangbare Fakra aansluiting als ik me niet vergis.

En dan heb je een dergelijke connector nodig voor je Parrot:
images
 
Laatst bewerkt:

Hetzer

Forumguru
In 1 van onze Citigo's zit een mki9200 gemonteerd en volgens mij zonder een extra aansluiting
 

chris2709

Senior Member
Wie weet of er een geschakelde + in de Fakra stekker zit, zoals die op de Funky radio zit? Als die er niet zit, zou de Parrot altijd aan blijven staan... In dat geval een extra draad "ergens" naartoe leggen...
 
Mijn fabia had geen geschakelde draad achter de radio ivm Canbus systeem. De garage heeft voor klein prijsje een kabel getrokken met direct de juiste connector op de kabel voor de aansluiting op de KRAM kabel richting de parrot. Werkt top!
 

Joske

Forumguru
@DlanorB

Ik zie dat jij zo een prachtige Faab in je avatar hebt staan? ;) Misschien kan je jezelf eens voorstellen in de meet- en greet hier op het forum? Dat appreciëren we wel hoor!
 

chris2709

Senior Member
Inmiddels de benodigde kabels gevonden en geprobeerd de boel aan te sluiten. Nu moet je voor die Parrot een hele hoop kastjes/kabels naar binnen wurmen en dat past dus niet. Nu dacht ik die hele wirwar maar achter het dashboardkastje te plaatsen.

Maar ja, hoe krijg ik het dashboardkastje er uit?

Ik heb drie schroeven aan de bovenzijde al los, maar dan valt het kastje nog niet naar beneden... (het zou ook te makkelijk zijn). Kan iemand mij verder helpen?
 

Joske

Forumguru
ik ga even snel van een S2 van bouwjaar 2011 uit, heb snel een bijlage gemaakt ;). Misschien maakt dat wat duidelijker wat je juist moet doen?

heb er wel erg in, je moet de schakelaar van de airbag uitschakelen met je sleutel MAAR ik raad je ten stelligste aan om je accu los te koppelen alvorens je stekkers losmaakt met betrekking tot de airbagschakelaar. Anders heb je gegarandeerd storingsmelding op je airbagsysteem!

succes er mee, heb je nog iets nodig, geef maar een gil. ;)
 

Bijlagen

  • S2 2011 handschoenkastje uitbouwen.pdf
    71,9 KB · Weergaven: 14

chris2709

Senior Member
Bedankt! hoewel het e.e.a. er bij de Citigo wat anders uitziet, had ik daar zeker wat aan. Ik hoefde de airbagschakelaar niet los te halen: die kon ik gewoon even opschuiven naar boven.

Voor dat ik het wist, had ik niet alleen het dashboardkastje los, maar ook de middenconsole, het onderste deel van het dashboard en de omlijsting van de deuren :D.

Het is uiteindelijk gelukt, maar wat een drama met die stekkers. Nadat ik de eerste keer alles dacht klaar te hebben: geen radio... Alles weer los en nakijken: zekering stuk. Voordat ik trouwens in de gaten had dat de zekeringen op meerdere plekken in de auto zitten, waren we weer een uur verder. Nieuwe zekering in de houder: geen radio... Alles weer los en nakijken, was een pin uit de stekker gelopen (waarschijnlijk iets te hard de kabel aangedrukt). Alles weer voorzichtig gemonteerd (zonder hard te drukken :cool:) en voila. Muziek!

Nu alleen nog een geschakelde plus aanleggen. Ik heb vernomen dat de sigarettenaansteker weliswaar een geschakelde plus is, maar dat daarop de stroom wegvalt tijdens het starten. Dat wil je natuurlijk niet... Iemand een suggestie waar ik die draad het best kan aansluiten? Ik heb al een draad naar de zekeringkast getrokken.
 

Joske

Forumguru
goh, dat weet ik niet direct van buiten, andere S2 rijders hebben misschien wel nog een idee van een plekje (zekering) dat er constant plus geschakeld staat.

oh en nu valt de euro.. jij wou info voor je Citigo?! :D sorry, misverstandje van mijnentwege
 

Hubert

Lid
Het beste is wel vanuit de zekeringenkast, dan is die gelijk appart af gezekerd.
Maar voor de parrot maak het niet uit hoor als de stroom wegvalt tijdens het starten, in de parrot zit een vertraging. Als de voedingen goed zitten, want als je er een verloop kabel er tussen heb zitten moet je de voedingen (zekeringen) op de kabel van de parrot om draaien.
Het enige wat nog wel kan is dat bij sommige auto's er een rest spanning (+/- 3volt) op de voeding van de sigarettenaansteker blijft als het contact uit is, en dat geeft soms ook problemen op bij de parrot.
 
Bovenaan Onderaan