Parrot CK3100 met ruis

pufpuf8

Nieuw lid
Ruis op Parrot CK3100 na inbouw microfoon

In mijn O2 heeft de dealer de microfoon van de parrot carkit 3100 weggewerkt naast de lampjes in het dak van de auto. Ziet er allemaal erg mooi uit, maar ik heb het gevoel dat hierdoor een ontzettende ruis ontstaat en bellen via de carkit soms onmogelijk wordt :crazy:. Het maakt niet uit met wat voor telefoon er gebeld wordt, nokia, samsung, ze zijn allemaal even slecht hoorbaar. Zijn er meer leden met deze klachten? en waar is jullie microfoon weggewerkt en/of geplaatst?

Heb zelf de parrot ook gebruikt in een vorige auto, had zelf via de deurlijsten de microfoon weg gewerkt linksbovenin, hij was wel zichtbaar en had altijd goede geluidskwaliteit, nooit verdere klachten over gehad.

Het kan inderdaad zijn als er iets voor de microfoon zit dat de kwaliteit slechter zal worden, of wellicht is de microfoon niet helemaal goed naar je toe gericht.

Heb nu zelf een af fabriek bluetooth carkit en weet niet waar mijn microfoon zit, maar heb altijd perfecte geluidskwaliteit.

Je zou het beste anders even naar de dealer kunnen gaan die de microfoon heeft weg gewerkt en hier even er naar laten kijken.

Eeeh, vat het niet verkeerd op, maar check even of er geen lucht uit je ventilatieroosters of via de voorruit rechtstreeks in je microfoon blaast

pufpuf8

Nieuw lid
Hmm, ik neem aan dat de dealer hier wel rekening mee heeft gehouden, mag ik hopen. Maar ik ga in derdaad maar eens terug naar de dealer, of ik "sloop" de microfoon er tijdelijk uit en probeer of dit beter wordt

van inkel

Forumguru
Bij mij zit de microfoon ook naast de hemel verlichting maar heb geen last van ruis o.i.d.

PS het is wel een nokia carkit.

In mijn O2 heeft de dealer de microfoon van de parrot carkit 3100 weggewerkt naast de lampjes in het dak van de auto. Ziet er allemaal erg mooi uit, maar ik heb het gevoel dat hierdoor een ontzettende ruis ontstaat en bellen via de carkit soms onmogelijk wordt :crazy:. Het maakt niet uit met wat voor telefoon er gebeld wordt, nokia, samsung, ze zijn allemaal even slecht hoorbaar. Zijn er meer leden met deze klachten? en waar is jullie microfoon weggewerkt en/of geplaatst?

Via de internetsite (parrot.biz ofzoiets) kun je een update voor de carkit downloaden, deze dan via een laptop updaten. Wellicht helpt dit.

Ik heb zelf hele goede ervaringen met deze carkit. Zou hem zo weer kopen en heb zelf een beetje spijt van mijn nieuwe carkit (JVC adapter met Parrot technologie). De eerste seconden kan hij wel even galmen, maar de processor moet dit achtergrond geluid herkennen en eruit filteren.

klojo80

Nieuw lid

heb dit probleem ook gehad! telkens na een minuut of 5 - 10 bellen werd het geluid steeds slechter. het was net of je de alternator kon horen draaien tijdens het bellen. hb ook een o2 met parrot. even binnengereden in de garage, auto een halve dag laten staan, en ze hebben de "stuurdoos" vervangen van de parrot. sindsdien geen probleem meer gehad. ik vermoed dat het probleem ergens heeft te maken met 1 of andere aarding in het parrot systeem waar de alternator voor een opbouwende ruis-spanning zorgt waardoor het systeem overstuurt wordt.

mijn advies: even langsgaan bij de supervriendelijke skoda dealer (is bij mij toch het geval) en probleem even laten bekijken. vermoedelijk fabricagefoutje bij de parrot.

magnefieke auto, mn Skoda Octavia 1.8 DSG

Ik heb al vanaf het begin het probleem dat de ontvanger een hoge pieptoon hoort en ook heel veel ruis. Ik heb dat ook zelf getest door een kennis te spreken en de voicemail in te spreken. De voicemail heb ik achteraf beluisterd en het klopt inderdaad van de hoge pieptoon en de ruis. Ik maak gebruik van een zwanenhals en deze is naar mij gericht met voldoende afstand. De luchtroosters heb ik gesloten en het volume van o.a. de zwanenhalsmicrofoon heb ik heel laag gezet en toch blijf ik dit probleem houden. Ik heb een Nokia 6300 en de instellingen van deze telefoon ook goed ingesteld. Het vreemde is dat dit probleem zich niet voordoet zodra ik stilsta en dus niet rijd. Ik heb een afspraak gemaakt om de zwanenhalsmicrofoon los te koppelen en i.p.v. de standaard Parrot microfoon te connecten. Ben benieuwd of hiermee het probleem verholpen wordt???

Probleem met de ruis en de hoge pieptoon is nu verholpen middels de plaatsing standaard Parrot microfoon :super: (Her)installatie duurde ongeveer 5 minuten en kostte me in totaal 5 euri's! Kan nu eindelijk met anderen bellen zonder voornoemd probleem :623:

Bovenaan Onderaan