ArjanGr
Senior Member
Van een bekende een oude, nog werkende Parrot MK 6100 gekregen. Deze wil ik nu inbouwen in mijn skoda Felicia uit 1999. Hatchback. Hij heeft ISO stekkers, dus zou het zo aan moeten kunnen sluiten.
Ik stuit echter op het probleem dat de ISO stekker in de auto, achter de radio, op de positie waar het kabeltje voor 'ingeschakeld contact' hoort te zitten, afgeknipt is door de vorige eigenaar. Deze positie in de ISO stekker is vervolgens door verbonden met de 'voortdurend contact' lokatie. Dit resulteert er dus ook in, dat wanneer ik het frontje van m'n autoradio erop heb de radio ook gewoon aangaat, zonder dat ik het contact heb ingeschakeld.
De Parrot heeft echter wel een geschakelde stroomtoevoer nodig. En ik vind het ook wel veiliger voor de leegloop van m'n accu als ik per ongeluk het frontje er eens in heb laten zitten.
Wie kan mij vertellen waar dit kabeltje achter je dashboard hoort te zitten, of heeft iemand een andere oplossing?
M'n auto heeft wel een alarm, heeft het hier misschien ook iets mee te maken?
Ik stuit echter op het probleem dat de ISO stekker in de auto, achter de radio, op de positie waar het kabeltje voor 'ingeschakeld contact' hoort te zitten, afgeknipt is door de vorige eigenaar. Deze positie in de ISO stekker is vervolgens door verbonden met de 'voortdurend contact' lokatie. Dit resulteert er dus ook in, dat wanneer ik het frontje van m'n autoradio erop heb de radio ook gewoon aangaat, zonder dat ik het contact heb ingeschakeld.
De Parrot heeft echter wel een geschakelde stroomtoevoer nodig. En ik vind het ook wel veiliger voor de leegloop van m'n accu als ik per ongeluk het frontje er eens in heb laten zitten.
Wie kan mij vertellen waar dit kabeltje achter je dashboard hoort te zitten, of heeft iemand een andere oplossing?
M'n auto heeft wel een alarm, heeft het hier misschien ook iets mee te maken?