Passat Variant 1.9TDI --> Yeti 1.4TSI

Mijn naam is Peter, eind 40 en woonachtig tussen Tilburg en Breda.

Eindelijk een keuze kunnen maken om de Passat te vervangen.
Na ruim 12 jaar Passat variant tdi te rijden (prive) nu een Yeti 1.4 TSI, benzine dus.
Was daar eerst best een beetje huiverig voor, als luie rijder gewend aan een hoog koppel bij lage toeren (300Nm en 130 pk), nu in eerste instantie (gevoelsmatig) een stapje terug.

Proefrit een paar weken eerder in een 1.2 tsi gemaakt. Viel op zich al niet tegen. Went snel met al die zelfde knoppen en schakelaars.
Qua vermogen haalt ie het niet bij de VW, maar navraag leert dat ook dit is te tunen naar behoorlijk acceptabele waardes.
De keuze dus uiteindelijk laten vallen gevallen op een van de laatste 1.4 tsi uit de showroom. Mooie uitrusting, Ambition met Tour pakket. Daarbij BlueTooth telefoonvoorbereiding, dubbel chroom uitlaatsierstuk én een afneembare trekhaak. Vorige week vrijdag dus de nieuwe Yeti opgehaald

Ik heb er nu één tank rustig mee gereden, nog één tank en ik kan wat doortrekken en dan wat vlotter. Merk wel dat er vermogen in zit, alleen kijk ik even aan of ik er meer uit wil laten halen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen bij JD.

Verder hoop ik er veel plezierige km's mee te rijden. De eerste indruk is super, lekkere zit, voldoende ruimte en een lekker apart uiterlijk. Ben ook al gewend aan de kleur (Orange Terracotta).

2013-01-04 16.05.22klein.jpg 2013-01-04 16.05.11klein.jpg

Bakkertje

Forumguru
Welkom hier en gefeliciteerd met je aanwinst!

De kleur staat hem/haar (doorhalen wat niet van toepassing is ;) ) goed. Zie je ook niet vaak in het wild.

Wat het inrijden betreft, niet te rustig aan doen is vaak het advies. Rustig warm rijden (water 90 graden en olie boven de 80) en vervolgens gewoon door de versnellingen laten gaan en ook rustig wat toeren maken.

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en veel plezier met de yeti. Prachtige kleur trouwens.

Noord26

Forumguru
Welkom! Bepaalde kleuren passen bij bepaalde type auto's. Deze kleur staat perfect op een Yeti!

EdK

Forumguru
Ik ben benieuwd naar het resultaat en de ervaring mbt het rijden na de tuning

De yeti heeft het 6 jaar en 120k geweldig gehouden! Wat een fijne en veelzijdige auto.
De tuning bij JD van 122 naar 150 pk was zijn geld absoluut waard. Mooi vloeiend verloop en lekker genoeg vermogen. Niet overdreven trouwens.

Nu heb ik de ‘oude’ yeti ingeruild voor een 2016 1.4 tsi 125 pk 7-dsg.
Uiteraard wordt ie weer onder handen genomen, ditmaal waarschijnlijk bij vagtechniek in Nuenen. Gaat ie naar 160 pk en ik overweeg een dsg upgrade voor wat soepeler schakelgedrag.

IMG_0148.jpg IMG_0145.jpg

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

hemi24

Forumguru
Rijden met dat rode slotje erin mag alleen maar als je een SUV met BMW, Audi of Mercedes-logo hebt, waarbij de carkit niet compatibel is met je iPhone...

... althans zo zie ik ze meestal rijden!

:mad:

Hakar

Donateur
Ja, maar schijnbaar niet zo vaak.
Maar nu gelukkig wel zonder Tapa :D

Dus van mij ook welkom.
Had je al een jaar niet gezien.:geek:

Bovenaan Onderaan