Passat vs superb

Bakkertje

Forumguru
De 1.6 is inderdaad wat tam, maar (zeker als je er alleen in zit) ook nog "sportief" te rijden. Het duurde bij mij ook zo'n 20 dkm voordat ie echt los kwam..

B.Stuurder

Forumguru
De 1.6 is inderdaad wat tam, maar (zeker als je er alleen in zit) ook nog "sportief" te rijden. Het duurde bij mij ook zo'n 20 dkm voordat ie echt los kwam..
zoveel joh? Dat is lang zeg. Ik weet dat diesels een andere afstelling hebben bij het inrijden, benzine misschien ook, zodat er niet het volle vermogen uit komt, maar 20K kilometers, dan zou ik een jaar bezig zijn....

reinierh

Senior Member
Nee, daarom rijd ik ook geen diesel meer, maar desondanks zal je toch wel ongeveer een half jaar over 20K doen met een diesel.
Nou een half jaar is wel erg lang. Voor mij is het 20K in iets van 3 maanden. Dat is geen slechte inrij periode.
Moet wel zeggen dat na 8 weken ik pas op 8K zit dus valt beetje tegen nog.. Maar dat ik niet merk dat de S3 1.6 anders rijdt dan mijn vorige auto met 180K. (motorisch gezien dan) dus echt afgeknepen lijkt ie me niet.

B.Stuurder

Forumguru
Nou een half jaar is wel erg lang. Voor mij is het 20K in iets van 3 maanden. Dat is geen slechte inrij periode.
Moet wel zeggen dat na 8 weken ik pas op 8K zit dus valt beetje tegen nog.. Maar dat ik niet merk dat de S3 1.6 anders rijdt dan mijn vorige auto met 180K. (motorisch gezien dan) dus echt afgeknepen lijkt ie me niet.
80.000 km per jaar vind ik nogal wat. Dan kom je bijna je auto niet meer uit.

B.Stuurder

Forumguru
Ben ik blij dat ik niet in bakkerijgrondstoffen doe, drie bezoeken per dag vind ik al heel wat. Maar een bezoek duurt bij mij al snel 1,5 tot 2 uur. Vroeger wel 100K kilometer per jaar gedaan, maar toen reed ik ook in Frankrijk, Duitsland en Belux en was ik niet veel thuis.
Nu ga ik tussendoor thuis lunchen :laugh:

B.Stuurder

Forumguru
Ahum, volgens mij maak je een rekenfoutje. 8k in 8 weken is 1k per week. 52 weken in een jaar, is 52k per jaar. :jaja:
Hij zegt 20k in drie maanden. Er gaan 4 keer 3 maanden in een jaar en 4 keer 20k is 80k, toch?
Later merkt hij inderdaad op dat hij 8k in 8 weken heeft gereden, maar ook dat dit opmerkelijk weinig is. Dus ik ga er vanuit dat hij normaal toch die 20k in drie maanden rijdt.

Ik zie er misschien dom uit, maar in werkelijkheid valt dat best wel mee hoor :geek:

gdisselkoen

Forumguru
Hij zegt 20k in drie maanden. Er gaan 4 keer 3 maanden in een jaar en 4 keer 20k is 80k, toch?
Later merkt hij inderdaad op dat hij 8k in 8 weken heeft gereden, maar ook dat dit opmerkelijk weinig is. Dus ik ga er vanuit dat hij normaal toch die 20k in drie maanden rijdt.

Ik zie er misschien dom uit, maar in werkelijkheid valt dat best wel mee hoor :geek:
Tis mijn collega, ik weet hoeveel hij rijdt per jaar :jaja:

maartenv84

Senior Member
Ik kreeg afgelopen week een mooi bericht dat de auto bij de dealer stond. Inmiddels wordt de auto klaargemaakt en kan ik volgende week rijden. Auto.jpg

één van de dingen waar ik erg benieuwd naar ben, is de lichtopbrengst van de LED verlichting aan de voorkant. In de Superb was ik xenon gewend, nu ik met de Opel Insignia geen Xenon meer heb, valt mij erg op hoeveel lager de lichtopbrengst van die gewone lampen is. Het is wel eens voorgekomen dat ik dacht dat de verlichting nog uit stond :banghead:

Maar hoe is dat met de LED verlichting? Iemand ervaringen?

Verder dus best snelle levering (2 maanden).

Verdere details voor wie het nog niet weet: Het gaat hier om de Connected Plus uitvoering met een 1.6TDI. Dus dat wordt genieten van het panoramadak. Verder is het natuurlijk gewoon een vrij complete uitvoering, dus heb geen opties aangevinkt, behalve de volledig elektrisch verstelbare bestuurderstoel.

Rallye

Forumguru
Bij de SEAT Leon vond de Auto Motor und Sport de xenonlamp beter dan de LEDs. Ik zou graag de keuze hebben.....

gdisselkoen

Forumguru
Als ik het filmpje bekijk, en de uitleg volg, dan zie ik in het geval van de SEAT LED toch meer als een alternatief voor halogeen verlichting dan voor Xenon verlichting.

Bovenaan Onderaan