Damn, wat zijn we verwend vandaag de dag als ik het vergelijk met mijn eerste auto waar dit allemaal niet opzat..
Mijn eerste auto was een Saab 900 uit 1982, toen al 14 jaar oud. 2.0 Turbomotor (downsizen waren ze wel vroeg mee
), stuurbekrachtiging, elektrische ramen en spiegels, cruisecontrol (van vdo, maar toch..) en stoelverwarming in de velours stoelen. Heerlijke auto, afzien was er niet bij. Wel een beetje duur voor een 18 jarige, vooral omdat het erg verslavend was om in het donker de turbo en uitlaatpijp tot halverwege de auto kersenrood te stoken, daar ging weer een weekbudget voor de brandstof
. Dus volgde al snel een tweedehands VW Polo 1.3 met zonder opties en de Saab's (had ook een 99 turbo) werden geschorst en bij een boer geparkeerd. Those days... mijmerdemijmer
Anyway.. de luxe van een snelheidsbegrenzer heb ik in heel wat auto's gehad, maar gewoon nooit gebruikt of behoefte aan gehad. Dus om het nog een heel klein beetje on topic te houden, dat zal voor mij nooit doorslaggevend zijn bij keuze Passat of Superb
het active info display of die fantastische ledlampen van de Passat daarentegen.... Maar voorlopig rij ik nog met een grote glimlach in de S3