Passen de dakdragers?

Jasper02

Banned
Beste leden,

Passen de dakdragers van een oc2 ook op een sc2 dat jullie weten? Ik krijg dinsdag mijn sc2 en heb een setje dakdragers van mijn huidige oc2 liggen.

Ridley

Forumguru
Ik heb universele van Jetbag en die passen ook op de Passat van een vriend van me, het gaat om de breedte volgens mij. En de S is niet heel veel breder als de O, toch?

Jasper02

Banned
Ik heb universele van Jetbag en die passen ook op de Passat van een vriend van me, het gaat om de breedte volgens mij. En de S is niet heel veel breder als de O, toch?

Volgens mij moet het ook wel passen... Ik heb de orginele van skoda en hij zou nog breder kunnen.. En volgens mij is de vorm van de dakrail hetzelfde. Dinsdag krijg ik de sc2 en woensdag op vakantie naar spanje ermee.. Toch maar even bellen morgen denk ik haha.

Bakkertje

Forumguru
En anders even langs de Lidl voor universele voor 39 euro, die passen (wat ik weet) prima op een O2, ik zou niet weten waarom eventueel niet op een S2C

Jasper02

Banned
En anders even langs de Lidl voor universele voor 39 euro, die passen (wat ik weet) prima op een O2, ik zou niet weten waarom eventueel niet op een S2C

Goeie tip. Maar heb even met een foto naar me O2 gestaan maar ze lijken er verdacht veel op. De dakdrager is geschikt voor alle modellen alleen staat er geen s2 bij.. Lijkt me sterk dat alleen de s2 een andere rail zou hebben.. Maar meten is weten en anders binnen een dag nieuwe regelen.

Jasper02

Banned
Net maar even de dealer gebelt, volgens hem moeten ze zonder probleem passen, de rails is hetzelfde op de O2 als de s2.

Ridley

Forumguru
@ Sparkie: Vandaag de universele set bij de Lidl gehaald (als extra, omdat mijn huidige nogal eens uitgeleend worden), € 34,99 superdegelijk! (eigenlijk beter als mijn huidige!) hier staat op aangegeven dat ze ook op de Skoda Superb Combi passen...

Ridley

Forumguru
@Okki: ik heb even gekeken voor je, maar dat is ongeveer de enige VW die er niet bij staat :uitlachen:

Vreemd want bijvoorbeeld de Tiguan staat er wel bij, net zoals de Passat. Lijkt me sterk dat het niet past!

Okki

Donateur
Bedankt voor het kijken. Ik moet toch eerst nog de O2 dragers zien te verkopen....

Ik heb ook de universele van de Lidl. Perfect! En zien er leuk uit met dat alu. Aanbieding komt vanzelf weer een keertje langs.

Bakkertje,

Ik heb ze aangeschaft voor mijn S2C en ze passen perfect...... afgelopen vakantie hebben ze 3 weken op mijn auto gezeten, inclusief dakkoffer (Zuid Frankrijk) Dus ik zeg "DOEN"

ps volgens mijn hebben ze zelfs het TUV keurmerk.

Canon-Eye

Forumguru
Cruciaal is de afstand tussen de linker en rechter dakrailing.

Toen ik van een Fabia I combi (2002) overstapte naar een OII combi (2007) moest ik langere buizen (Thule) kopen; de "pootjes" kon ik zo overzetten.

In 2011 na aflevering van m'n FII GL combi stond ik al met de oude Fabia-buizen in m'n handen om de pootjes weer terug te zetten en zodoende de auto weer "kano-klaar" te maken. Door één of andere ingeving had ik de boel nog niet losgesleuteld toen ik besloot om eerst even te passen. Wat bleek: de Octavia-maat dragers pasten zonder meer op de nieuwe Fabia! Ik geloofde het eerst ook niet, maar toch is het waar.

Achterliggende oorzaak: de FII oogt een stuk vierkanter dan de FI doordat de zijkanten/zijramen meer rechtop staan. De Octavia is verhoudingsgewijs weer ietsje "boller" in z'n dwarsdoorsnede. Zodoende blijkt de breedte van het dakvlak aardig overeen te komen, in elk geval binnen de schuifruimte van de drager-pootjes.

Conclusie: ouwe spullen niet meteen wegdoen, maar altijd eerst passen...

Bakkertje

Forumguru
@ Macjack, gode dat ze passen en ook goed bevallen. Ze zijn (die van mij van de Aldi in ieder geval) inderdaad TüV gekeurd.

Bovenaan Onderaan