Passen de daksteunen van de Fabia I ook op de Fabia II

b.vandenberg

Nieuw lid
Goedemorgen,

Hierbij een simpele vraag, waar ik niet het antwoord op het kunnen vinden.
De steunen die ik op het oog heb (zie foto), lijken tamelijk universeel maar je weet maar nooit.

steunen.JPG

Passen de daksteunen van de Fabia I ook op de Fabia II?

Ik hoor het graag!

Canon-Eye

Forumguru
Nee, dat gaat niet werken, want de FII is een stuk "vierkanter" dan de F1.

Ik kan het je nog sterker vertellen, uit eigen ervaring: de dakdragers van mijn voorgaande O2 (preFL) combi passen op mijn huidige FII! Dat ontdekte ik gelukkig net voordat ik m'n kanosteunen had overgebouwd op de oude dragers...

Dat is zo om dezelfde reden: ook de OII is op doorsnede enigszins bol, m.a.w. de zijruiten buigen meer naar binnen dan bij de FII het geval is. Daardoor is de afstand tussen de dakrails van OII en FII ongeveer gelijk, in elk geval binnen de verschuifbaarheidsmarge van de voetjes.

Toen ik van een F1 in de OII overstapte, moest ik wél langere stangen aanschaffen. Die gebruik ik nu nog steeds.

Hou de advertentie van de Lidl in de gaten of kijk of er toevallig nog dakdragers liggen.
Zij zijn nog niet zolang geleden in de aanbieding geweest.

Chatslet

Forumguru
Gaat het om een Fabia 2 Combi of een Hatchback? Bij de Hatchback is het een of ander speciaal systeem waar alleen de dakdragers van Skoda op passen. Bij de Combi kun je alleen een dakdrager monteren als je dakrails hebt. Kan dan gewoon een goedkoop setje van de bouwmarkt/Halfords oid zijn.

Canon-Eye

Forumguru
Afgaande op de foto die TS erbij plaatste, gaat het om een auto met dakrails. Dus een combi.
Mijn opmerkingen in post #2 hebben ook betrekking op combi's (F1, F2 en O2), daar heb ik de ervaringen mee opgedaan.

Bovenaan Onderaan