Past Amundsen ook in een octavia pre fl?

MarijntjeTDI

Actief lid
Hallo mensen,

een korte vraag m.b.t. de Amundsen.

Past en werkt deze ook in een octavia pre-fl van 2005?

alvast hartelijk dank voor het antwoord.

MarijntjeTDI

Actief lid
Heb de amundsen gisteren ontvangen en kan hierbij bevestigen dat hij werkt in een pre-FL.
MF stuurwiel en maxidot werken ook perfect. Nu vanavond alleen de lekstroom nog even meten om te kijken of hij de accu idd leeg trekt.

MarijntjeTDI

Actief lid
Voor wat betreft de radio hoef je geen aanpassingen te doen (behalve een navi muis), de een erin en de ander eruit. Wel moet je de navi aanmelden in vagcom zodat deze ook werkt in je maxidot. PDC en klima moet ook kunnen alleen heb ik dat nog niet verder uitgezocht omdat ik dat niet heel belangrijk vind. Daarnaast moet ik nog achter een andere CAN module aan omdat de Amundsen de accu leegtrekt vanwege het niet in slaapstand gaan. Heb dit nog niet getest maar schijnt zo te zijn. Verder oogt het heel mooi en is het touchscreen met mp3 weergave en dus een hele verbetering t.o.v. de stream.

nomad

Senior Member
Weergave van PDC en klima vereist een andere PDC ECU. Ook moet je het protocol omschakelen van CAN-Comfort naar CAN-Drive. Er staat redelijk wat handleidingen op internet hoe dit uit te voeren. Mocht je het willen doen heb ik nog wel een daarvoor geschikte PDC ECU liggen.

MarijntjeTDI

Actief lid
Bedankt Nomad zal er eens over nadenken.

Het gekke is: ik heb zojuist de ruststroom/lekstroom gemeten en die gaat keurig naar 0.00-0.002 A terwijl ik een oude gateway heb (1k0 907 530 F) weet iemand toevallig of de RNS310 geen last heeft van het lekstroom fenomeen of komt dit doordat ik in het verleden mijn boordnetmodule en comfortmodule geupgrade heb?

Hoor het graag en alvast bedankt!

MarijntjeTDI

Actief lid
Raar he...na 3 dagen nog geen lege accu terwijl er een 'oude gateway' inzit. Op zich fijn maar snap niet waar het aan ligt.

EDIT: zojuist nog een stukje op myturbodiesel gevonden. Het hoeft niet perse zo te zijn dat de accu leegraakt:

The only possible problem is that 2005.5-2007 may have problems with the battery draining if you swap the newer radio in. This is caused by the module not going to sleep correctly. The solution is to swap in a newer CAN BUS gateway. It does not affect all early cars so if your battery drains after you swap the radio you know why. I left my 2006 alone for four days and it was fine with an early F version gateway. Others with 2006 have also been fine so test before blindly replacing the gateway because it's unknown why not all cars are affected. When you get in/out of the car you can hear the RCD510 changing CDs by itself - my best guess is that it's something the CD changer does when coming out of or going into sleep mode.

Als het zo is is dat goed nieuws, scheelt weer een module!

MarijntjeTDI

Actief lid
Update: vandaag de kabel voor de Bt binnengekregen. Dit is een complete set met Bt antenne en microfoon. De auto accu gaat niet leeg maar kan ook de radio en navi niet uitlezen vanwege de verouderde CAN gateway. Ben benieuwd of ik wel kan bellen via de Amundsen anders moet de andere gateway er alsnog in.

Voor de geintereseerden: Heb de kabelset gekocht bij carsystems.pl en kost Eur 69,-

MarijntjeTDI

Actief lid
Nog een update: Heb gisteren de BT carkit er even provisorisch aan gehangen. Ziet er erg mooi uit en is gebruiksvriendelijk. Nu alleen even uitzoeken hoe en of ik voicedial kan inschakelen....

MarijntjeTDI

Actief lid
Ook de voice dial is nu geactiveerd, inbouwen van het spul valt mee. Bij vragen hoor ik het graag. Was voor het hele carkit-gebeuren (module+ kabel met mic en antenne + houder) Eur 141,- kwijt dus valt mee.

BarryXX

Actief lid
Weergave van PDC en klima vereist een andere PDC ECU. Ook moet je het protocol omschakelen van CAN-Comfort naar CAN-Drive. Er staat redelijk wat handleidingen op internet hoe dit uit te voeren. Mocht je het willen doen heb ik nog wel een daarvoor geschikte PDC ECU liggen.

Even aanhalen, aangezien ik tegenwoordig de auto van TS in bezit heb en graag de optische weergave zou willen :)

Nomad, kun jij mij vertellen (evt PB) wat de ecu kost en hoe ik het protocol kan omschakelen?

Michelv.

Forumguru
Even een schopje.

Zou ik ook wel willen weten wat voor pdc module er dan geplaatst moet worden.

Edit; blijkbaar een OPS module
1Z0 919 475A Voor en achterzijde
1Z0 919 475 alleen achterzijde

En een can gateway >L

Michelv.

Forumguru
Ja, 2 can-draden van voor naar achter idd en dan nog wat soldeerwerk om de nieuwe module
aan te sluiten.

Bovenaan Onderaan