Past deze velg?

ERK

Nieuw lid
Beste mensen,

Sinds kort in bezit van Octavia Combi uit 2012.
Ik heb nog winterbanden-op-velgen, maar passen die?
Tuurlijk, ik kan het zelf proberen, maar wil ook graag (en liefst voordat ik die moeite neem) jullie advies horen obv de specificaties van de velgen.

Velg en zomerband op de Octavia Combi 2012:
Velg: 61/2Jx16 H2 ET50
Band: Continental ContiPremiumContact 2E 205/55 R16 91H

Velg en winterband op winterset:
Velg: 16x6J H2 ET45 / 37-11
Band: Vredestein Snowtrac3 195/60 R16 89H

Oftewel: kan ik straks veilig (!) die winterband+velg op de Skoda gebruiken?

Thanks!

Octavia Simply Clever

Senior Member
Zelf heb ik tot voor kort met een Skoda Octavia II uit 2012 gereden.

Mijn originele zomerwielen waren :
Continental PremiumContact 2E 205/55/R16 91 H
Velgmaat 5 x 112 = 6 1/2 J x R16 ET 50 afrol = 1930 CRATERIS

Mijn originele winterwielen waren :
Vredenstein Snow Trac 3 195/65/R15 91 H velg 6"xJ15
5 x 112 naaf 57 ET 47 afrol = 1930

dus ik denk dat er geen probleem is
Ik heb de wintervelgen nog liggen mocht je daarin interesse hebben, alsook nog 4 nagelnieuwe winterbanden michelin Alpine
+ nog 2 nieuwe zomerbanden michelen Premecie

ERK

Nieuw lid
Volgens de website die Vanenkelen voorstelt moet het kunnen. Tenminste, zo interpreteer ik het. Zie ook plaatje. Maar wat ik me nog wel afvraag: de bevestiging van het wiel mbv de 5 bouten, is dat universeel (afstand, grootte, lengte, spoed)?

ertromp

Forumguru
Volgens de website die Vanenkelen voorstelt moet het kunnen. Tenminste, zo interpreteer ik het. Zie ook plaatje. Maar wat ik me nog wel afvraag: de bevestiging van het wiel mbv de 5 bouten, is dat universeel (afstand, grootte, lengte, spoed)?
Nee dat is niet universeel.
Als je origine Skoda velgen hebt voor de O2 dan moet je bolconische bouten hebben M14x1,5x27
Veel aftermarket velgen maken gebruik van een recht conische bevestiging
Dus het is echt goed opletten op juiste metrische maat en spoed en lengte en conisch of bolconisch afhankelijk van type velg

Cordoba

Forumguru
Verder opletten dat je de juiste steekmaat hebt, voor een Octavia II moet dat 5x112 mm zijn, maar de Octavia I en de kleinere modellen hebben steek 5x100 mm, en dat past dus niet onderling.

Bovenaan Onderaan