Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Voor vrijwel ieder type Skoda is een standaard Dubbel DIN inbouwframe met afdekplaatje beschikbaar. Ik zou even bij de dealer informeren. Inbouwframes zijn niet duur. Het afdekplaatje bepaalt/compenseert de vorm.
Voor een Fabia 1 is wel degelijk een dubbel DIN inbouwframe te verkrijgen. Informeer even bij de dealer zou ik zeggen. Dat je het frame van de O2 niet klakkeloos kunt overzetten spreekt voor zich. Beide auto's hebben een eigen console.
Als je radio in het frame past (en daar twijfel ik niet aan) dan past ie ook in je auto. Van een enkel DIN console is vrij eenvoudig een dubbel DIN te maken.
We gaan het gewoon proberen, als hij bij de dealer zijn nieuwe radio laat plaatsen vragen we meteen om een frame voor mijn Fabia.
Zou geen probleem voor de dealer moeten zijn om dat even op te zoeken toch?
De vorm van de O2 radio wijkt te veel af van de "vierkante" dubbel din behuizing in het dashboard.
Het vakje dat normaal onder de radio zit kun je er zo uittrekken, dan pas er gewoon dubbeldins in.
Maar neem de maten eens op van de radio uit de O2 en vergelijk die met de maten van je dubbeldins inbouwruimte in de F1...
Ben ook benieuwd. Maar verwacht dat het niet passen gaat vanwege de afwijkende vorm...
Gaat gewoon passen, in sommige gevallen moet je alleen een los aanpassingsframe los erbij aanschaffen
Maar die kan je dealer je voor wat euro's gewoon leveren hoor
Ik heb voor de Yeti ook een 2 Dins kenwood liggen die er één dezer weken ingaat
En de leverancier van de Kenwood is ook VAG georienteerd en heeft er netjes een hulp frame bijgeleverd waarna het moet passen.
Bij me RR was het precies hetzelfde verhaal
En die hulpframe's kosten in algemeen tussen de 10 en 30 euro maximaal
Ben toch bang dat het niet gaat passen; de originele radio van de octavia heeft reeds de typische VW trapezium vorm (naar onder toe smaller wordend) terwijl het inbouwvak (2din) van de Fabia1 exact rechthoekig is........De MCD(radio+navi) heb ik erin.
Daarbij komt nog dat re Octi2 radio canbus 2.0 gestuurd is en dat heeft de Fabia1 (nog) niet, enkel de K-Line(3 leiter-bus).
Nogmaals: buiten de Can-Bus heeft de Fabia1 een Hoekige 2 din uitsparing (Radio's uit de VW T4 en T5 passen dus wel)
De nieuwere vormen van 't VW concern gaan dus niet passen wegens de trapezium vorm(boven breder dan onder) 2din aftermarket systemen die wel passen zijn er genoeg......
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.