Past dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djinn_4fun

Actief lid
Ik kan van een collega een dubbel DIN radio overnemen die nu origineel in een O2 zit, past dit in het frame van mijn Fabia I?

Of is de vorm compleet anders?

wimv

Actief lid
Voor vrijwel ieder type Skoda is een standaard Dubbel DIN inbouwframe met afdekplaatje beschikbaar. Ik zou even bij de dealer informeren. Inbouwframes zijn niet duur. Het afdekplaatje bepaalt/compenseert de vorm.

van_der_P

Senior Member
Dubbel din is dubbel din dat maakt niet uit. Of dat een Fabia, Octavia of welk ander merk of model is.

wimv

Actief lid
Voor een Fabia 1 is wel degelijk een dubbel DIN inbouwframe te verkrijgen. Informeer even bij de dealer zou ik zeggen. Dat je het frame van de O2 niet klakkeloos kunt overzetten spreekt voor zich. Beide auto's hebben een eigen console.

wimv

Actief lid
Als je radio in het frame past (en daar twijfel ik niet aan) dan past ie ook in je auto. Van een enkel DIN console is vrij eenvoudig een dubbel DIN te maken.

Djinn_4fun

Actief lid
We gaan het gewoon proberen, als hij bij de dealer zijn nieuwe radio laat plaatsen vragen we meteen om een frame voor mijn Fabia.
Zou geen probleem voor de dealer moeten zijn om dat even op te zoeken toch?

piair1982

Forumguru
De vorm van de O2 radio wijkt te veel af van de "vierkante" dubbel din behuizing in het dashboard.
Het vakje dat normaal onder de radio zit kun je er zo uittrekken, dan pas er gewoon dubbeldins in.

Maar neem de maten eens op van de radio uit de O2 en vergelijk die met de maten van je dubbeldins inbouwruimte in de F1...

Ben ook benieuwd. Maar verwacht dat het niet passen gaat vanwege de afwijkende vorm...

EdK

Forumguru
Gaat gewoon passen, in sommige gevallen moet je alleen een los aanpassingsframe los erbij aanschaffen
Maar die kan je dealer je voor wat euro's gewoon leveren hoor
Ik heb voor de Yeti ook een 2 Dins kenwood liggen die er één dezer weken ingaat
En de leverancier van de Kenwood is ook VAG georienteerd en heeft er netjes een hulp frame bijgeleverd waarna het moet passen.
Bij me RR was het precies hetzelfde verhaal

En die hulpframe's kosten in algemeen tussen de 10 en 30 euro maximaal

Ronnie

Forumguru
Ben toch bang dat het niet gaat passen; de originele radio van de octavia heeft reeds de typische VW trapezium vorm (naar onder toe smaller wordend) terwijl het inbouwvak (2din) van de Fabia1 exact rechthoekig is........De MCD(radio+navi) heb ik erin.
Daarbij komt nog dat re Octi2 radio canbus 2.0 gestuurd is en dat heeft de Fabia1 (nog) niet, enkel de K-Line(3 leiter-bus).

Bijlagen

• octavia radio.jpg
    octavia radio.jpg
    3,2 KB · Weergaven: 33
  • 2din MCD.jpg
    2din MCD.jpg
    2,6 KB · Weergaven: 28

Ronnie

Forumguru
Nogmaals: buiten de Can-Bus heeft de Fabia1 een Hoekige 2 din uitsparing (Radio's uit de VW T4 en T5 passen dus wel)
De nieuwere vormen van 't VW concern gaan dus niet passen wegens de trapezium vorm(boven breder dan onder) 2din aftermarket systemen die wel passen zijn er genoeg......

Gieliovd

Forumguru
Past niet.

De nieuwe VAG 2DIN's zijn anders van vorm dan de "standaard 2DIN". Er zit een groter front op, dat past dus niet.

De 2DIN unit zelf past wel, maar het front is anders. Je kunt wel een passepartout gebruiken als het te klein is, maar te groot gaat niet.

F1's hebben de rechthoekige 2DIN zoals Ronnie zei.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan