Past een bagagenet van een Fabia ook in een Polo?

Wijnand850

Forumguru
Omdat er nogal een prijsverschil zit tussen een bagagenet voor een Polo (57 euro) en een Fabia (22 euro) vraag ik mij af of die twee uitwisselbaar zijn. Het gaat om het net dat op de bodem ligt (DMA710 001).

Zou een bezitter van een Fabia II hatchback mij kunnen helpen aan de maten tussen de bevestigingshaken (breedte en diepte) in de kofferbak? Dan kan ik die vergelijken met die van onze Polo en zo bepalen of de maat van het net (ongeveer) gelijk is.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groet,
Wijnand.

Hetzer

Forumguru
De Fabia 5J en de Polo 6 zullen nooit veel verschillen..
maar ik ga morgen de auto schoonmaken, zal ze dan wel opmeten.

Canon-Eye

Forumguru
Die netten rekken wel aardig mee, hoor. Ik heb zo'n net uit mijn lease-O2 meegenomen naar m'n privé-Fabia en dat doet het prima!

Cordoba

Forumguru
Ik denk ook doordat het net elastisch is, de maat niet zo belangrijk is. Wat naar mijn idee belangrijk is, zijn de haken aan het net en de ogen in de bagageruimte, als dat bij elkaar past, dan komt het met de afmetingen van het net ook wel goed. Dat blijk bijvoorbeel ook uit het feit dat ik het net in mijn Fabia I combi op verschillende manieren gebruik: normaal gewoon boven de bodem gespannen om boodschappentassen e.d. op de plek te houden. Als ik naar een bierruilbeurs ga, of om andere reden veel bagage heb, laat ik de voorste clips gewoon zitten, maar verder naar achteren haak ik het net dan aan de haken net onder de rollo. De achtergrond hiervan, is dat ik weet dat een in delen neerklapbare achterbank, en een volle kofferbak bij een aanrijding niet zo'n goede combinatie zijn. Door het net bij een volle kofferbak anders te spannen, hoop ik te bereiken dat ik bij aanrijdingen de bagage beter in de kofferbak hou.

Wijnand850

Forumguru
Yes, het is alleen niet normaal wat een prijsverschillen er zijn tussen vw en skoda. Voorbeeld:

Mdi kabel voor USB: vw 39,95, skoda 19,95 (identieke kabel!)
Bagagenet : vw 67,95 ( is alweer duurder dan ik dacht), skoda 22,95
Bagagerek: vw 339,-, skoda fabia 143,- (niet gekocht, is in de Polo niet echt nodig)

We hebben ook bij de Skodadealer zo'n smartphonehouder gekocht die je in een bekerhouder kunt zetten. Bij skoda 14,95, bij vw meer dan het dubbele. Even shoppen loont dus!

Bovenaan Onderaan