Past een bagarek (Travall tdg 1404) van een octavia III in een octavia II?

pkrijgsman

Actief lid
Goedenavond skoda broeders,

Met enige regelmaat zie ik op marktplaats een bagagerek staan voor een octavia combi III. Ik ben in bezit van een octavia combi II, past een rek van een combi III in een combi II? In dit geval gaat het om een travall tdg 1404. Enig zoekwerk op de site leverde op:

- dat de vorm van de rekken verschillend is, nu hoeft dat geen punt te zijn, maar als de hoogte teveel verschilt (in het nadeel van de octa II) ben je de sigaar.
- de leverancier vermeldt niet dat de rekken uitwisselbaar zijn, maar dat kan ook zijn omdat ze anders omzet mislopen...;)

Dus mijn vraag aan jullie: weet iemand of het mogelijk is een bagagerek van een octa III in een octa II te monteren?

Met dank voor jullie reacties!

Rallye

Forumguru
Via google kwam ik in een ander topic een link tegen die de afmetingen auto’s weergeeft. Misschien kun je daar vergelijken tussen een OII en een OIII. Zie https://www.skodaforum.nl/forum/i/afmetingen-bagageruimte-combi.20494/#post-323344

Als de rekken uitwisselbaar zouden zijn (wat ik niet denk, de OII is gebouwd op een ander platform dan de OIII) dan zou de fabrikant wel erg veel moeten moeten doen dat geheim te houden, zoals verschillende onderdeelnummers etc. Vaak heb je daarvan als fabrikant meer last dan gemak...

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Zoek de 10 verschillen:

TDG 1404 VOOR O3C
TDG1404.jpg

TDG 1234 VOOR O2C
TDG1234.jpg

Mijn beste gok is dat het niet gaat passen...

pkrijgsman

Actief lid
Dank voor alle reacties! Ik had beide rekken al vergeleken, net als Hemi24, maar wilde ff zekerheid van jullie.

Bovenaan Onderaan