Past nieuwe Octavia front op vorige model

MrGreen

Nieuw lid
Heb een flinke schade opgelopen aan mijn 3 jaar oude Octavia en dacht, nu de hele voorkant vervangen moet worden, wellicht pas het nieuwe front erop, Weet iemand of het nieuwe front op de vorige Octavia past?
Alvast bedankt voor de reacties.

Rallye

Forumguru
Volgens mij in principe wel. De “dubbele” koplampen van de facelift zijn bijvoorbeeld eigenlijk uit één stuk. Hangt er wel vanaf wat je onder “front” verstaat: ook de spatborden en de motorkap van de faceliftversie zijn anders volgens mij. Mogelijk kloppen ook allerlei stekkertjes etc voor de verlichting niet meer.

P.S. wel opvallend dat je dit zou willen. De meeste gebruikers op het forum zouden liever de nieuwe neus vervangen door de oude........

Rofffel

Forumguru
Houd er wel rekening mee dat je bij de verkoop daar geheid vragen over gaat krijgen.
Ik zou een dergelijke 'uitvoering' laten staan omdat het aan de binnenkant de prefacelift is.

BlackIII

Actief lid
Zou het zelf ook niet doen, niet alleen omdat ik de nieuwe sowieso minder mooi vind, maar ook omdat zo'n drastische frontwijziging mijns inziens alleen maar zou zijn uitgevoerd als er inderdaad sprake zou zijn geweest van (flinke) schade.. Dus zelf zou ik zo'n gewijzigd model ook niet willen aanschaffen.

Bovenaan Onderaan