PDC indicatie zonder "Dance-fabrieksradio".

Ik sta op het punt om een nieuwe auto te kopen, nl. een FII combi.
Mijn FI heeft de kaap van de 300.000 km overschreden en is aan vervanging toe.

Bij het vergelijken van de uitrustingen en het aanvinken van alle opties bij de dealer kwam een "Music" mét Dance radio een kleine €150,00 goedkoper uit dan een "Ambiente" zonder radio.

Een dance gaat hier voor €350 over de toonbank en het prijsverschil tussen de "Music" en "Ambiente" is €150. Dat maakt dat ik €500 meer zou betalen voor een auto zonder fabrieksradio.

Die Dance radio moet er van mij toch uit, want ik heb behoefte aan die twee DIN slots voor mijn eigen boordelektronica. Ik ben dus aan het Googelen geslagen en ben daarbij te weten gekomen dat het nog niet zo simpel is om die Dance door een after market model te vervangen. Je hebt daarbij een dubbel-din masker/inbouwframe en verloopkabels naar 'gewone' iso aansluitingen nodig. Zoiets kun je voor €50 op ebay vinden.

Dat tot daar aan toe, maar hoe zit het met die PDC indicatie ?
Hoe gaat dat z'n gang bij FII's die er geen fabrieksradio en/of dance in hebben zitten ?
Ik vrees dat ik met het verwijderen van die Dance ook geen visuele PDC indicatie meer ga hebben, ten beste enkel maar een audio indicatie door een zoemer/bieper.

Is er hier een ervaringsdeskundige die me een licht op de situatie kan schijnen ?

Wasmachineman

Forumguru
Bij mijn Octavia had ik hetzelfde probleem, pdc voor en achter doen het wel (op display en audio) op de gewone standaard Stream bijvoorbeeld maar niet op de Cruise Skoda Navi die ik toen besteld hebt, alleen audio signalen helpen mij nu. Het was niet mogelijk volgens de dealer en volgens het forum. Jammer dus. Ik beschouw het als een kleinigheidje in mijn ogen in wat verder een topauto is. En zo is het bij jou hopelijk ook, LaZandre !

Tallguy

Forumguru
en weet je...met de biepjes weet je ook hoever je nog kan gaan....daar heb je geen visuele indicatie voor nodig. Mijn O2 heeft ook alleen de biepjes omdat ik een aftermarket radio erin heb. Werkt net zo goed hoor.

Op de huidige PDC heb ik én biepjes, én display van afstand én van de richting van de obstakels. Maar ik moet toegeven dat enkel de biepjes zeker volstaan om gemakkelijk te parkeren, dat had ik ook op de originele PDC.

't Is dus een zwarte combi uit de "Music" line geworden met de nodige opties.
Verwachte levering begin maart.

Bovenaan Onderaan