PDC problemen

Frankw

Lid
Ik heb er in het voorjaar al eens eerder last van gehad maar sinds de regen niet met bakken meer uit de hemel viel was het probleem ook verdwenen.
Nu het weer echt Nederlands weer is en je weer nat wordt als je 2 seconden buiten staat vinden mijn parkeersensoren achter het ook weer tijd om continu te piepen.

Maw, als het hard en lang regent en waarschijnlijk alles door en door nat wordt rondom de parkeersensoren begint er in ieder geval 1 te storen. Met als gevolg dat ik 1 lange piep hoor en dus niet meer op de sensoren kan parkeren wat best lastig is in de krappe parkeergarage waar ik elke avond de auto veilig weg zet. En dat ding is verdomde krap! Daarnaast is die piep ook verrekte irritant.

Ik ben bang dat uitlezen geen zin heeft?!
Iemand al eerder met dit probleem te kampen gehad?

Frankw

Lid
Het probleem is alleen dat de pdc het gewoon doet als het niet enorm nat weer is. Heb het idee dat door de vochtigheid de sensor een signaal geeft dat er een object dichtbij is.. Of zit ik nu mis?

Rallye

Forumguru
Ik had hetzelfde probleem, dat overigens met name bij de gefacelifte RS zou spelen. Zie het filmpje:

Volgens de dealer waren mijn sensoren (voor) door de rijwind ("met RS-en wordt harder gereden dan met andere Octavia's") uit hun rubbers gedrukt, zodat ze valse signalen aangaven bij vocht. Ik heb nu onder garantie nieuwe......

Laatst bewerkt:
Ik denk dat als je de sensoren schoonmaakt het probleem wordt opgelost. Een grote regendruppel doet de sensor afgaan.
Je kunt de sensoren overigens een voor een testen met vagcom.

Joske

Forumguru
Of ze zijn einde levensduur natuurlijk.. en dan wordt het even met VCDS uitlezen om te zien welke kapot is. Vervangen kan je gerust zelf doen, de krengen durven wel al eens goed vast te zitten en moeilijk te bereiken zijn maar lukt zeker ;)

ertromp

Forumguru
Mijn ervaring is dat ze niet reageren op waterdruppels. Wel vervuiling door zandkorrels wil wel invloedhebben.

Space_NL

Senior Member
Mijn Octavia I heeft zelfde probleem met sensoren, als het regent 1 constante piep. Ging er vanuit dat het probleem de druppels op de sensoren zouden zijn. Maar uit de reacties hierboven moet ik opmaken dat ik dus beter keer kan kijken of er ergens lekkage aanwezig is?

Rallye

Forumguru
HAHAHAHA wat een argumentatie......
Tja, ik hoef het niet met de argumentatie van de garage (volgens hen van Pon) eens te zijn, zolang mijn probleem maar wordt opgelost. Mijn garagehouder had het probleem op zijn RS ook.

Volgens mijn garage was het probleem specifiek verbonden met de FL RS.

Frankw

Lid
Heb die krengen gisteravond helemaal droog gemaakt en nog steeds 1 piep. Na een nachtje in de garage doet alles het weer normaal... Ben bang dat als alles het weer normaal doet ze ook geen foutmeldingen geven?!

Cordoba

Forumguru
@frank: probeer eens met plantensproeier, of gietertje water of je het probleem geforceerd kunt opwekken.

Na het wassen van de auto, ook dit probleem?

Frankw

Lid
@frank: probeer eens met plantensproeier, of gietertje water of je het probleem geforceerd kunt opwekken.

Na het wassen van de auto, ook dit probleem?

Goed idee, zou ik eens kunnen doen maar na het wassen van de auto, ook in de wasstraat, geen problemen. Schiet mij maar lek...:maakmegek:

adjego

Actief lid
Maar je kunt met uitlezen dmv vagcom gewoon zien welke sensor aangeeft dat hij binnen 30 cm is. Dit is gewoon uit te lezen. Dus emmer water er overheen gooien om het probleem te krijgen, en dan Vagcom eraan!

Bovenaan Onderaan