PDC trekhaak en weergave op radio Swing

jechri

Nieuw lid
Hallo Collega Skoda rijders,

Ik heb sinds 2 weken een Skoda Octavia Ambition Business Line 1.4 TSI DSG Combi. En een vaste trekhaak laten plaatsen. Nu werkt op de radio Swing de weergave niet meer tijdens het achteruit rijden. Ik hoor alleen de geluidssignalen bij achteruit rijden. Mijn dealer kan niet 1 2 3 vinden wat de oorzaak is dat de weergave niet meer werkt op de display van de radio. Misschien dat er meer mensen zijn met een nieuwe Octavia waar de weergave niet meer werkt na het plaatsen van een terkhaak.

In afwachting van jullie reacties.

Hallo Collega Skoda rijders,

Ik heb sinds 2 weken een Skoda Octavia Ambition Business Line 1.4 TSI DSG Combi. En een vaste trekhaak laten plaatsen. Nu werkt op de radio Swing de weergave niet meer tijdens het achteruit rijden. Ik hoor alleen de geluidssignalen bij achteruit rijden. Mijn dealer kan niet 1 2 3 vinden wat de oorzaak is dat de weergave niet meer werkt op de display van de radio. Misschien dat er meer mensen zijn met een nieuwe Octavia waar de weergave niet meer werkt na het plaatsen van een terkhaak.

In afwachting van jullie reacties.

Waarom een vaste haak als je PDC heb ?????, lijkt mij dat het systeem dan gewoon niet meer zuiver werkt met een kogel in het zicht.
Persoonlijk vindt ik het ook een afschuwelijk rot gezicht zo'n vaste kogel op zo'n mooie auto.
Afneembaar kost mischien 250 euro meer en wat is dat nou op het totale bedrag wat je betaald voor die auto ???

ps:ik heb net 2 weken geleden een afneembare geplaatst en alles werkt prima, zie mijn topic.

Chris

nomad

Senior Member
Er wordt een aanpassing gemaakt zodat de sensoren om de haak heen kijken. De hoek wordt iets veranderd.

Neptukker

Forumguru
beukbuffer

Waarom een vaste haak als je PDC heb ?????, lijkt mij dat het systeem dan gewoon niet meer zuiver werkt met een kogel in het zicht.
Persoonlijk vindt ik het ook een afschuwelijk rot gezicht zo'n vaste kogel

Chris
Ikzelf heb geen trekhaak, maar zie wel nut in een vaste (sloop)kogel. Het kan in parkeervakken vijandige auto's mooi op afstand houden. Zo voorkom je dat de auto "gekust wordt" door een ander.:530:
Je kunt zelf nog zo voorzichtig zijn, lompe boeren heb je overal!

Hefo

Nieuw lid
Ikzelf heb geen trekhaak, maar zie wel nut in een vaste (sloop)kogel. Het kan in parkeervakken vijandige auto's mooi op afstand houden. Zo voorkom je dat de auto "gekust wordt" door een ander.:530:
Je kunt zelf nog zo voorzichtig zijn, lompe boeren heb je overal!
Precies de reden dat ook ik gekozen heb voor een vaste trekhaak. Zelf ben ik altijd voorzichtig met andermans auto's tijdens het parkeren. Maar helaas nemen anderen (o.a. bij mij in de buurt) het niet zo nauw met (file) parkeren. Mijn "extra" bumper heeft me meerdere keren voor schade weten te behoeden. Voor mij dus geen mooie afneembare haak!

jechri

Nieuw lid
heren,
Mijn PDC werkt prima alleen de weergave op het display van de Swing radio werkt niet. Op het display verschijnt normaal bij achteruitrijden het symbool van een auto met streepjes waaraan je kan zien hoever het opstakel verwijderd is.

Precies de reden dat ook ik gekozen heb voor een vaste trekhaak. Zelf ben ik altijd voorzichtig met andermans auto's tijdens het parkeren. Maar helaas nemen anderen (o.a. bij mij in de buurt) het niet zo nauw met (file) parkeren. Mijn "extra" bumper heeft me meerdere keren voor schade weten te behoeden. Voor mij dus geen mooie afneembare haak!

Schade aan de achterzijde zie je nauwelijks, immers met file parkeren zal je achterbuurman met zijn neus richting jouw kont parkeren en dat is gemakelijk te overzien.
Dit soort schade zie je wel meer aan de voorkant van je auto, de file parkeerder die voor jouw parkeert moet dat achteruit doen met de komt v/d auto eerst en dan moet je de lengte inschatten en dan gaat het vaak fout.

Dat los jij zeker op met een trekhaak aan de voorkant van je auto:winkie:

Ik heb eens een kop-staart botsing meegemaakt, ik werd van achteren aangereden door een andere auto, resultaat mijn auto totaal los het motorblok van die ander zat om mijn kogel heen !!!! en de vouwen zaten in mijn langsbalken omdat de kreukel zone niet volledig benut kon worden omdat die trekaak er een star geheel van maakte. Hier word vaak niet over gedacht.
Is er eigenlijk een fabrikant die wel eens een botsproef met en zonder vaste haak heeft uitgevoerd ?????

Ik rijd pas 18 jaar a,b,be, c, ce maar heb (gelukkig) nog nooit parkeerschade aan kop of kont gehad, wel een paar keer aan de portierzijde maar om daar nou ook trekhaken te monteren gaat me wel wat ver:blush:

Chris

jechri

Nieuw lid
Heren heren,

Dit schiet helemaal zijn doel voorbij. Ik ben niet benieuwd naar wat mensen van een trekhaak vinden. Ik ben nieuwsgierig of er mensen zijn die een trekhaak hebben laten plaatsen op het nieuwe model Octavia waarbij na het plaatsen trekhaak de weergave van de parkeersensoren op de radio niet meer werkt.
Dus als je commentaar wilt geven op een trekhaak liever in een ander forum.
Alvast bedankt voor serieuse reacties

nomad

Senior Member
Het kan diverse oorzaken hebben. het kan te maken hebben met de geplaatste trekhaak en de aansluiting op de can bus, het kan zijn dat deze niet goed gecodeerd is, enz. Ik denk persoonlijk dat het een foute codering is.

Octavia_II

Actief lid
Het kan diverse oorzaken hebben. het kan te maken hebben met de geplaatste trekhaak en de aansluiting op de can bus, het kan zijn dat deze niet goed gecodeerd is, enz. Ik denk persoonlijk dat het een foute codering is.

Daar klinkt het wel naar........

Groet,

Charlie

skodaboy

Forumguru
ik heb op m'n 02 4X4 een afneembare trekhaak en pdc voor en achteraan vanaf het fabriek.
bij mij werkt de pdc normaal,krijg een auto op het display met de streepjes en een geluidssignaal.
ook als de haak nog op de auto zit werkt de pdc normaal.
wel is het zo,als ik met een aangekoppelde trailer achteruit rijd,dat de achterste pdc zich uitschakelt en enkel de voorste pdc nog werkt. :xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan