PDC uit te schakelen?

Sinds 4 weken rij ik met veel plezier en in mijn nieuwe O2 Business Edition. Er is echter een ding waar ik mij aan begin te ergeren, en dat is het Park Distance Control aan de voorzijde van de auto. Als je ergens geparkeerd staat met de neus van de auto richting een muurtje, heg, tweede auto op de oprit of zo, en je zet hem in de achteruit dan begint alles te piepen terwijl er natuurlijk niets aan de hand is....... Dan is het weer stil en vervolgens begint hij weer te alarmeren bij het uitdraaien van de oprit omdat er weer een struikje in de buurt is. Kortom, ik heb er meer last van dan gemak.

Weet iemand of het mogelijk is om de automatische werking van het hele PDC systeem uit te schakelen? Dus dan kan je hem handmatig inschakelen met de knop op het dashboard als het echt nodig is. Zou dit te programmeren zijn via de computer in de werkplaats of via het MaxiDOT display?

Frankie

Actief lid
uhm, ik dacht dat de PDC voor steeds ingeschakeld moest worden. Er zit toch een knopje naast die van de ASR !? Maar jij zegt dus dat als je achteruit rijdt hij voren ook meedoet ?? wat een onzin inderdaad... Hoe uit te zetten weet ik niet, mss weer een maxidot kwestie ? Waar laat ie trouwens het piepgeluid van de PDC voor horen ? Die van mijn (alleen achter) komt uit de linker achterdeur.

Migliore

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

uhm, ik dacht dat de PDC voor steeds ingeschakeld moest worden. Er zit toch een knopje naast die van de ASR !? Maar jij zegt dus dat als je achteruit rijdt hij voren ook meedoet ?? wat een onzin inderdaad... Hoe uit te zetten weet ik niet, mss weer een maxidot kwestie ? Waar laat ie trouwens het piepgeluid van de PDC voor horen ? Die van mijn (alleen achter) komt uit de linker achterdeur.

[/ QUOTE ]

Ik heb geen PDC aan de voorkant, maar in de brochure die ik nog heb blijkt toch duidelijk dat ern inderdaad een knopje voor het aan en uit schakelen zit!!!

Ja, maar dan schakel je zowel voor als achter de PDC uit. En dat wil ie nou net niet, tenminste als ik het goed begrijp.

Je kunt wel het volume van de waarschuwingstoon lager zetten. Misschien helpt dit om je irritatie te voorkomen!

purk

Senior Member
Je neemt PDC, maar gaat klagen omdat het goed werkt. Voor wie heb je die optie dan genomen? Voor op de zaak om aan al je colega's te laten zien, kijk wat een dik uitgeruste bak ik heb. Tip koop de volgende keer een basis uitvoering.

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />

Je neemt PDC, maar gaat klagen omdat het goed werkt. Voor wie heb je die optie dan genomen? Voor op de zaak om aan al je colega's te laten zien, kijk wat een dik uitgeruste bak ik heb. Tip koop de volgende keer een basis uitvoering.

[/ QUOTE ]

ot.gif
Mag ik vragen wat het nut is van deze post? slaat nergens op namelijk...

Dolf

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />

[/ QUOTE ]

Er wordt alleen om hulp gevraagd dus ik begrijp deze reactie niet
ahum.gif

purk

Senior Member
deze zeveraarder vind het gewoon zeiken over iets wat goed werkt, het is een parkeer hulp en doet gewoon zijn werk,het is gemaakt om je te helpen bij het inparkeren zodat je nergens tegen aan botst, ik bedoel er alleen maar mee dat als het besteld op een auto dat je er niet over moet zeiken als het niet zo werkt als je zou willen en al helemaal niet als het instructie boekje niet leest, waar in vermeld staat dat je het met een knop op de dachbord kunt uitschakelen en er dan nog een vraag over gaat stellen op het forum. ik heb een poosje gewerkt als monteur in een autogarage en kon me toen al ergen aan mensen die commentaar hadden over het fuctioneren van de systemen die op een auto zaten omdat ze het Hele dikke boek ( instructieboekje ) niet hadden gelezen.

Hierbij wil ik zeggen SORRY ik wilde niet lullig doen

Kijk ff in het boekje, volgens mij kun je het PDC uitschakelen met een knopje op je Dachbord. met vriendelijke groet uit Zevenaar van purk

Passat97 heeft de Business Edition waarbij de PDC-voor er standaard opzit en dus geen optie is die hij expliciet heeft gekozen. Het kan toch zijn dat meer mensen zich hieraan storen en het wellicht via de dealer hebben kunnen uitschakelen? Dat is wat de topicstarter graag zou willen weten, een normale vraag. Er zijn namelijk ook zat zaken die niet in het instructie boekje staan en daar hebben nou dit forum voor. Of zeg ik nou iets raars?

Bedankt allemaal (op 1 na dan
wink.gif
) voor het meedenken.

FF voor de duidelijkheid, ik ben geen zeikerd die op de zaak gaat zitten gaat zitten opscheppen over z'n vette Octavia, daar zijn andere merken meer geschikt voor. Een Skoda Octavia is een nuchtere auto voor nuchtere mensen die inderdaad leuk compleet in z'n toebehoren zit voor een schappelijke (lease)prijs. Maar om nou te zeggen dat de collegga's kwijlend van jalouzie om je O2 rondlopen gaat mij wat tever....

Zoals Kazuka al zegt, ik heb een Buseniss Edition besteld waar PDC voor + achter standaard op zit. Het is dus geen bestelde optie waar ik voor heb gekozen. En inderdaad ik stoor me een beetje aan de werking van PDC en wilde graag weten of anderen daar een oplossing voor wisten voordat ik ga zeiken bij mijn monteur in de garage.....

Wat ik zelf ook al had aangegeven in mijn vraag heb ik de knop op het dashboard zelf al gevonden (zonder het instructieboekje te lezen). Daarmee kun je het hele PDC systeem, voor + achter, uitzetten als het automatisch aan is gegaan na het inschakelen van de achteruit versnelling. Andersom kan ook, je kunt het systeem handmatig inschakelen als je niet eerst de achteruit versnelling hebt ingeschakeld.
Maar wat ik graag wil is dat het systeem nooit meer automatisch ingeschakeld wordt bij het inschakelen van de achteruit zodat ik zelf kan beoordelen of ik het systeem nodig heb.

@purk: dat was het enige wat ik wilde vragen, volgens mij inderdaad een volkomen terechte vraag. Maar je "SORRY" is hierbij geaccepteerd!

@Frankie: Het lukt mij niet om hem via het MaxiDOT uit te schekelen. Het geluid komt bij mij ook uit de linker middenstijl, zowel bij alarm van voren als van achteren.

@LangeNeef: waar kun je het volume van de waarschuwingstoon instellen? Zou inderdaad al schelen.

@DJNeO &amp; Dolf: inderdaad
aangenaam.gif

purk

Senior Member
gelukkig dan maar
blush.gif
, Maar is het niet uit te schakelen via de vas 1551/1552 door de codering te verranderen in het regelapparaat van de PDC, zodat alleen de PDC achter gecodeerd is ???????

SmurfForLife

Actief lid
Domme vragen bestaan niet......

Het forum is om elkaar te helpen c.q te informeren.... en niet om elkaar de grond in te werken, toch!

Zeiken doe je op de pot!!!!

@passat97: dat gaat bij mij via mijn stream-radio. E.e.a. is gekoppeld met het PDC. Dit gaat dan via de menu-toets of via de 'muziekinstellingstoets'.

Sorry trouwens voor de late reactie!

Als je het instelt via de radio dan stel je bij mij alleen het geluid van de radio in. Deze gaat dan automatisch zachter wanneer je gaat parkeren en zodra de PDC uit is gaat de muziek weer harder.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Cycloon60</font><hr />

Als je het instelt via de radio dan stel je bij mij alleen het geluid van de radio in. Deze gaat dan automatisch zachter wanneer je gaat parkeren en zodra de PDC uit is gaat de muziek weer harder.

[/ QUOTE ]

Klopt, via de Stream kun je het geluid van de radio harder of zachter zetten als het PDC ingeschakeld. Trouwens nu ik erover nadenk kun je de radio ook heel hard zetten, dan hoor je gepiep van het PDC niet meer...........
yeah.gif

Rallye

Forumguru
Pagina 147 van je instructieboekje. Je kunt de PDC inderdaad pas als hij je ergert helemaal uitzetten. Zet je de auto in z'n achteruit dan gaat hij weer aan; bij het wegrijden (vooruit) dus niet.

Bovenaan Onderaan