PDC valt zo nu en dan uit

skodajo

Nieuw lid
Ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe Skoda Octavia opgehaald en ben over het geheel genomen behoorlijk wijs met deze wagen. Rijd heerlijk en wat een bak ruimte!
Het enige minpuntje was het feit dat de PDC al vrij snel kuren begon te vertonen. Op onverklaarbare wijze werd er soms geen geluidssignaal gegeven of signaal op de radio (stream) getoond. Of ze deden het allebei wel, of allebei niet. Aangezien we toch nog deel 3 bij de dealer langs moesten brengen, hebben we het gelijk aangekaart. De dealer dacht dat het aan de radio lag, dus krijgen we deze week een nieuwe radio.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Zou het inderdaad aan de radio liggen?

Misschien is de trekhaak verkeert aangesloten. Er zit standaard een 13polige stekker onder en deze schakelt de pdc uit als de auto in zijn achteruit wordt gezet. (Met een caravan erachter natuurlijk)Het is ook nog mogelijk dat er een dop op de trekhaak zit voor bescherming. Haal die eraf en dan werkt de pdc wel. Succes

Wiseguy

Actief lid
raar... dat zou toch gewoon moeten werken als je een trekhaak hebt met een dop erop... dat zou de oorzaak toch niet mogen zijn lijkt me.... /forum/images/graemlins/frown.gif

Als de dop scheef zit dan ziet de pdc de dop, zet je hem recht dan is het weg. Maar ja,als je er langs loopt en je raakt hem per ongeluk aan en hij staat weer scheef dan piept hij weer.

Dutch

Actief lid
Als de dop in de weg zou zitten, dan zou PDC continue alarm geven bij het inschakelen van de achteruitversnelling. De klacht van skodajo is juist dat PDC het af en toe NIET doet. Ben benieuwd of het vervangen van de radio het probleem oplost.

skodajo

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties. Wat Dutch zegt klopt, de PDC valt soms helemaal uit. Het autootje verschijnt heel even op het display van de radio (1 seconde) en er klinkt geen geluidssignaal. Het lastige is dat het 7 van de 8 keer wel goed gaat. Ik laat jullie weten of de nieuwe radio helpt!

Wiseguy

Actief lid
Ach so.... dat had ik inderdaad ook niet begrepen... bedankt voor de opheldering en laat het even weten of de nieuwe radio helpt... /forum/images/graemlins/grin.gif

erpa

Banned
Ligt aan de bekabeling van de trekhaak.
Ik had precies hetzelfde probleem.
Ik wilde een multicon stekkerdoos zodat ik een normale 7-polige stekker kon gebruiken. Ik heb ook een multicon stekkerdoos gekregen
Ik kreeg van s-point te horen dat deze auto alleen geschikt is voor Jeager bekabeling icm. PDC.
S-point heeft bekabeling aangepast en alles daarna oke.
Het heeft te maken met verbreekcontacten in de stekkerdoos.

Wiseguy

Actief lid
Hmmm... ik zal er vrijdag eens op letten... dan wordt mijn trekhaak gemonteerd met een 13-polige stekker...

skodajo

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ligt aan de bekabeling van de trekhaak.
Ik had precies hetzelfde probleem.
Ik wilde een multicon stekkerdoos zodat ik een normale 7-polige stekker kon gebruiken. Ik heb ook een multicon stekkerdoos gekregen
Ik kreeg van s-point te horen dat deze auto alleen geschikt is voor Jeager bekabeling icm. PDC.
S-point heeft bekabeling aangepast en alles daarna oke.
Het heeft te maken met verbreekcontacten in de stekkerdoos.

[/ QUOTE ]
Onze dealer gaf aan dat de oude serie radio's ook nog wel eens problemen geeft. Daarom wachten we nu op de nieuwe serie en kijken of daarmee het probleem verholpen is. En als een nieuwe radio niet helpt, dan kan ik inderdaad de bekabeling eens aan de orde stellen. Maar wel eerst een nieuwe radio! /forum/images/graemlins/1761.gif

AMBIO2

Actief lid
@skodajo, heb je de nieuwe radio inmiddels?
Is het probleem verholpen?
Ik vraag dit omdat ik zins gisteren ook wat problemen
heb met de pdc terwijl ik de auto zo'n 3 maanden heb.
In hoeverre is vuil van invloed op de werking van pdc,
heeft iemand enig idee ??

Sluit me aan bij het rijtje berijders met PDC problemen. Mijn PDC (alleen achter) valt ook regelmatig uit. Aan de andere kant is het zo dat af en toe de PDC aan blijft staan terwijl ik allang weer voorruit rij. De enige manier om hem uit te krijgen is opnieuw even in de achteruit zetten.
Maak deze week ff een afspraak met de dealer, hij is tenslotte pas 1 maand oud.

Vandaag bij Hegeman Arnhem langs om het PDC probleem te laten verhelpen. Ondanks de 13 polige Jaeger aansluiting bleek het toch aan de trekhaakbekabeling te liggen. Na een 30 minuten bij de garage /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Wiseguy

Actief lid
Mijn nieuwe trekhaak zorgt er inderdaad ook voor dat de PDC af en toe wel, af en toe half (geen activerings-piep), en af en toe helemaal niet inschakelt.

Volgende week dinsdag krijg ik een nieuwe klokkenset in mijn dashboard en dan wordt ook de trekhaak bekabeling even nagekeken.... lijkt me dat het dan wel verholpen moet zijn... We zullen zien... /forum/images/graemlins/smile.gif

Wiseguy

Actief lid
Nee.... de rode streepjes van mijn snelheidsmeter zijn niet verlicht... er is een ledje kapot... openmaken en repareren mag niet omdat dan de garantie daarop vervalt.... dus een hele nieuwe klokkenset....

skodajo

Nieuw lid
Bij mij is het probleem met de PDC nog niet verholpen. Ik heb vandaag nog gebeld, maar de Stream radio's waren nog niet binnen. Ik hou jullie op de hoogte!

Bovenaan Onderaan