PDC Volume Verlaging

Yargo

Actief lid
Deze week reed ik met een Volkswagen Polo waarin er PDC zat. Bij het inschakelen van de achteruitversnelling ging het volume merkbaar lager staan. Ik vond dit erg handig. Toen ik mijn Skoda Superb met Columbus terug had vandaag direct gekregen of ik dit niet ergens kan activeren. Ik heb het gevonden bij Tone maar het werkt niet zoals het moet. Als ik het op Laag of Midden zet dan hoor ik geen verandering in volume. Als ik het op Hoog zet dan mute het volume volledig, dus dat is ook niet de bedoeling. Zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt!

Joske

Forumguru
Bij mijn Amundsen + staat dat onder: setup-> klank-> volume-> PDCvolume lager

Mss helpt dat :-)

Yargo

Actief lid
Ik heb zonet nog eens gekeken. Het volume moet al redelijk hoog staan vooraleer hij bij Midden en Laag een beetje zakt :(. Dit is waarschijnlijk niet anders in te stellen? Bij die Polo was dat toch beter afgeregeld. Ook werkt het alleen maar als ik hem in achteruit zet, en niet als ik de PDC manueel inschakel met de knop naast de pook :-/

CDK

Forumguru
in mijn S2 kan ik in maxidot het volume en de soort toon aanpassen van de pdc

Joske

Forumguru
Ik heb zonet nog eens gekeken. Het volume moet al redelijk hoog staan vooraleer hij bij Midden en Laag een beetje zakt :(. Dit is waarschijnlijk niet anders in te stellen? Bij die Polo was dat toch beter afgeregeld. Ook werkt het alleen maar als ik hem in achteruit zet, en niet als ik de PDC manueel inschakel met de knop naast de pook :-/
Bij mij wel hoor.. zeer vreemd, misschien eens naar fabrieksinstellingen zetten? En zien hoe het boeltje dan ingeregeld staat?

Yargo

Actief lid
Even voor de duidelijkheid: ik wil dat het volume van de radio verlaagt als de pdc geactiveerd worden. Ik heb namelijk de indruk dat sommigen hier denken dat ik het volume van de pdc zelf wil aanpassen :-P.

Joske

Forumguru
Bij mijn Amundsen + staat dat onder: setup-> klank-> volume-> PDCvolume lager

Mss helpt dat :-)

Bovenstaande instelling betreft idd het volume van de radio/cd/media als de PDC ingeschakeld wordt :). Dat moet hem echt wel doen hoor ;)

Rallye

Forumguru
Even voor de duidelijkheid: ik wil dat het volume van de radio verlaagt als de pdc geactiveerd worden. Ik heb namelijk de indruk dat sommigen hier denken dat ik het volume van de pdc zelf wil aanpassen :-P.

Dat wordt waarschijnlijk mede veroorzaakt doordat de titel van je topic wat onduidelijk is. Je wil namelijk niet een volumerverlaging van je PDC, maar inderdaad een volumeverlaging van je radio, bij inschakelen van je PDC. Ik had hem, na het lezen van je post ook zo uitgelegd. Bij mijn beide Octavia's gebeurt dat (niet eens instelbaar).

Helaas werkt het bij mij net als bij de TS. Dus eigenlijk werkt het dus niet. Heb ook gezocht hoe dit te kunnen verbeteren, is mij ook niet gelukt.

Yargo

Actief lid
Nu vandaag na een ritje zet ie het volume wel uit ( op instelling Hoog ) wanneer ik manueel de PDC aan zet, raar :arghh:. Misschien toch maar eens op een andere instelling zetten, misschien dat hij na een rit ook tot zijn verstand komt :-)

Joske

Forumguru
En heb je het terugzetten naar fabrieksinstellingen als geprobeerd? (gewoon kwestie van nieuwsgierigheid hoor :D)

Yargo

Actief lid
Ik heb de reset eens gedaan, alles behalve de radiostationslijst en de navigatielijst. Ik zal morgen wel merken of er iets anders is. Wel hoor ik nu dat de tonen van de PDC anders zijn :banghead:. Waar het voorheen een constante tuuuuut was als ik ergens te dicht bij kwam is het nu een ambulance precies. Ik heb overal gezocht maar nergens gevonden. In de manual staat dat dit aangepast kan worden in het display tussen de wijzers maar ook hier niets gevonden?

Bovenaan Onderaan