Maarten
Forumguru
In januari 2006 werd onze Fabia Combi Equipe Plus afgeleverd.
Nu, anderhalf jaar verder, vind ik dat ik al aardig wat 'pech' heb gehad met deze geweldige auto. En dat bedoel ik niet cynisch, want ik vind het een heerlijke auto.
Een kleine opsomming:
- Blijvend trekken naar rechts. Hiervoor meerdere malen terug geweest. Uiteindelijk opgelost. Hoe is een raadsel.
- Ratelen van de airco. Meerder malen terug. Uiteindelijk werd de airoc-circulatiepomp vervangen.
- Accu volledig plat. Bleek kapot en is vervangen.
- Lampje in de deur van het bedieningsknopje van de centraledeurvergrendeling defect. (niet dat rode)
- Lekkage onder de motorkap. Bleek van het aircosysteem. Complete hoge-drukleidingen moesten vervangen worden. Na bestelling van de leidingen is het gemaakt.
- Bobine van cilinder vier defect. Tijdens het rijden ging het motormanagement lampje branden. Door ANWB via mobiliteitsgarantie voor de deur hersteld. blijkt een bekend probleem te zijn. Er zijn nieuw bobine's welke onder coulance vallen.
Gelukkig zijn alle euvels in de garantie verholpen, maar toch vind ik het nogal wat voor een auto van anderhalf jaar oud en 17.800 kilometer op de teller!
Ik vertelde dit uiteraard ook tegen de dealer. Hij gaf me gelijk....
Nu, anderhalf jaar verder, vind ik dat ik al aardig wat 'pech' heb gehad met deze geweldige auto. En dat bedoel ik niet cynisch, want ik vind het een heerlijke auto.
Een kleine opsomming:
- Blijvend trekken naar rechts. Hiervoor meerdere malen terug geweest. Uiteindelijk opgelost. Hoe is een raadsel.
- Ratelen van de airco. Meerder malen terug. Uiteindelijk werd de airoc-circulatiepomp vervangen.
- Accu volledig plat. Bleek kapot en is vervangen.
- Lampje in de deur van het bedieningsknopje van de centraledeurvergrendeling defect. (niet dat rode)
- Lekkage onder de motorkap. Bleek van het aircosysteem. Complete hoge-drukleidingen moesten vervangen worden. Na bestelling van de leidingen is het gemaakt.
- Bobine van cilinder vier defect. Tijdens het rijden ging het motormanagement lampje branden. Door ANWB via mobiliteitsgarantie voor de deur hersteld. blijkt een bekend probleem te zijn. Er zijn nieuw bobine's welke onder coulance vallen.
Gelukkig zijn alle euvels in de garantie verholpen, maar toch vind ik het nogal wat voor een auto van anderhalf jaar oud en 17.800 kilometer op de teller!
Ik vertelde dit uiteraard ook tegen de dealer. Hij gaf me gelijk....