Pech met de Fabia

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten

Forumguru
In januari 2006 werd onze Fabia Combi Equipe Plus afgeleverd.

Nu, anderhalf jaar verder, vind ik dat ik al aardig wat 'pech' heb gehad met deze geweldige auto. En dat bedoel ik niet cynisch, want ik vind het een heerlijke auto.
Een kleine opsomming:

- Blijvend trekken naar rechts. Hiervoor meerdere malen terug geweest. Uiteindelijk opgelost. Hoe is een raadsel.

- Ratelen van de airco. Meerder malen terug. Uiteindelijk werd de airoc-circulatiepomp vervangen.

- Accu volledig plat. Bleek kapot en is vervangen.

- Lampje in de deur van het bedieningsknopje van de centraledeurvergrendeling defect. (niet dat rode)

- Lekkage onder de motorkap. Bleek van het aircosysteem. Complete hoge-drukleidingen moesten vervangen worden. Na bestelling van de leidingen is het gemaakt.

- Bobine van cilinder vier defect. Tijdens het rijden ging het motormanagement lampje branden. Door ANWB via mobiliteitsgarantie voor de deur hersteld. blijkt een bekend probleem te zijn. Er zijn nieuw bobine's welke onder coulance vallen.

Gelukkig zijn alle euvels in de garantie verholpen, maar toch vind ik het nogal wat voor een auto van anderhalf jaar oud en 17.800 kilometer op de teller!
Ik vertelde dit uiteraard ook tegen de dealer. Hij gaf me gelijk....

Fabia

† In Memoriam
Dat zijn best wel veel euvels en dat binnen zo'n korte tijd. Ik heb krek dezelfde auto en dan uit november 2005 en heb tot nu toe helemaal geen problemen gehad. Het enige wat vervangen moest worden was een gordel achterin omdat íe niet meer oprolde maar dat was het gelukkig dan ook. Misschien toch een maandagmorgen auto? Ik hoop dat je verder verlost blijft van kwalen.

LenK

Forumguru
Please zet die berichten nou eens in het goede forum !
"Fabia II Over de nieuwe Fabia hebben we het hier..."
En dat is niet de Fabia Combi Equipe Plus

Wallie

Lid
Jammer joh, ik heb ook een Equipe Plus van Jan 2006, en 't enigste wat ik kan herkennen is dat 1 lampje van onder het knopje van de centrale vergrendeling het ook niet doet, maar daar maak ik me eigenlijk niet zo druk om... verder super wagen! :D

De kwaliteit van het lampje is dan niet fantastisch, want bij mijn Spirit plus van april 2006 doet het lampje het ook niet meer.

Verder absoluut geen andere klachten.

Abo

Lid
De accu van mijn Fabia Combi was na 1 jaar ook kapot en bij mij ging de bobine van de 3e cylinder na 2 ½ jaar kapot. Helaas gebeurde dat op de Autobahn in Duitsland. De kosten hiervan werden in Nederland wel compleet vergoed, ook al was de auto buiten de garantie. Dit gaf mij het gevoel dat Skoda ook na de garantie achter zijn producten blijft staan.

Maarten

Forumguru
Sorry hoor, maar waarom zou er sprake zijn van coulance, je hebt toch nog gewoon garantie?

Klopt, deze viel onder de garantie.
Wat ik wilde zeggen is dat het een bekend probleem is en dat men voor die bobine's een coulance regeling toepast, als ze buiten de garantie defect gaan.

bluskabouter

Forumguru
gisteren een bezoekje aan mijn dealer gebracht i.v.m. een probleem aan de stoelen.
ik heb in mijn fab sportstoelen zitten en nu blijkt dat het schuimrubber dat bovenop de opstaande rand zit is gescheurt.
dealer was het mij met eens dat dit niet mocht bij een fabia van 2005 met 34000 km op de klok.
afspraak gemaakt voor reparatie.{woensdag}.
schuim zal worden v.v. voor een sterkere jute variant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan