Pedalen van superskoda

Xander

Senior Member
Hallo,

In mijn Octavia (1.4 TSI) zitten zwarte pedalen en ik zou ze graag vervangen:

RS Footrest - O3-FTR-OEM
RS Pedals - 5E1064200

Ik wil weten of het past. Heeft iemand deze al gemonteerd?

CDK

Forumguru
onder andere @Joske heeft de pedalen gemonteerd. Zoekfunctie al gebruikt? Superskoda levert OEM onderdelen, als er bij staat dat het een OEM onderdeel is voor jouw type Octavia, dan mag je er van uit gaan dat het past.

Xander

Senior Member
Zeker, de zoekfunctie is het eerste wat ik gebruik. Maar het aantal resultaten was groot en ik vond niet de gewenste informatie. Er staat inderdaad bij dat het op alle Octavia III modellen past, maar je weet maar nooit.
Aangezien dat het bij @Joske is gelukt ga ik ook een poging wagen. Bedankt voor je reactie.

CDK

Forumguru
Succes er mee! Gaat zeker erg netjes staan :jaja: Let wel op dat je de juiste set besteld, er zijn er ook voor auto's uit de UK en met of zonder koppelingspedaal.

Joske

Forumguru
mooie upgrade hoor :thumbsup:

en potje met zeepsop doet wonderen om ze te monteren ;) (vooral dat gaspedaal toch)

Joske

Forumguru
Neen.. Vond ik te "druk" ogen. Zeker bij een hand geschakelde. Bij een dsg zou ik het overwegen.

heusinkveldb

Forumguru
Ik heb ze er ook in. Handgeschakeld en ook de voetsteun. Even in een bakje warm water leggen zodat het rubber soepel wordt en dan een beetje afwasmiddel eraan smeren en ze floepen er zo op :D
De voetsteun met je even de dorpel demonteren en het stukje achter de hendel waarmee je de motorkap opent, hendel moet er ook af maar is zo gebeurt. Dan kan je de voetsteun netjes verwijderen en de nieuwe terug plaatsen.

Bovenaan Onderaan