Pedori
Lid
Beste forumleden, zo zijn we zomaar dik 10 maanden verder.
Tijd voor een update.
Het goede nieuws: de airco doet het prima!
Het slechte nieuws: alles, maar dan ook werkelijk alles is vervangen... door een Skoda Octavia Combi 1.6 Démarrage van 22-9-2008
Nee, ik had het verre van opgegeven! Laatste foutcode die ik nog wilde onderzoeken: "18068 Coolant Fan Control 1: Short to Ground P1660". Zou het dan toch gewoon aan de ventilatormotoren gelegen hebben... helaas, we zullen het nooit weten.
12 september j.l.: brandlucht, rookpluim vanachter het dashboard... snel naar dat tankstation en d'r uit... accuspanning moet eraf... mijn vriendin weet gereedschap te krijgen van omstanders... inmiddels heb ik de pluspool aansluiting al losgewrikt... maar ja, het brand al... het kleine vlammetje daar onder het dashboard groeit snel, heel snel... het plastic begint als een kaars te druipen... ik kan er niet bij om te doven... brandblusser wordt snel door mijn vriendin gehaald van naast een pomp (de auto staat gelukkig ver genoeg verwijderd van de diverse brandstofpompen)... verzegelde pen eruit... paar korte stoten en... het vlammetje is gedoofd... Pfjieuw
En alles is geruïneerd!
Al doende leert men, neem deze tip ter harte: gebruik nooit poederblussers!
En wat verkopen alle bouwmarkten en automaterialenzaken, en wat hebben alle tankstations? Precies.
Het is goedkoop. En het is funest voor alles wat maar van metaal is (of ander materiaal). Het goedje, een zout, stuift echt overal tussen en trekt vocht aan. Of het had gesneeuwd in de auto (zie foto's).
Ik heb inmiddels een schuimblusser in de wagen: AngelEye 600 ml.
Dag ouwe trouwe blauwe vriend
.
De 5 ton heb je gehaald, jawel! Dus je hebt ons meer dan gediend. En dat je steeds meer ging mankeren is begrijpelijk.
Maar een dashboard printplaat die doorbrandt...
Tijd voor een update.
Het goede nieuws: de airco doet het prima!
Het slechte nieuws: alles, maar dan ook werkelijk alles is vervangen... door een Skoda Octavia Combi 1.6 Démarrage van 22-9-2008

Nee, ik had het verre van opgegeven! Laatste foutcode die ik nog wilde onderzoeken: "18068 Coolant Fan Control 1: Short to Ground P1660". Zou het dan toch gewoon aan de ventilatormotoren gelegen hebben... helaas, we zullen het nooit weten.
12 september j.l.: brandlucht, rookpluim vanachter het dashboard... snel naar dat tankstation en d'r uit... accuspanning moet eraf... mijn vriendin weet gereedschap te krijgen van omstanders... inmiddels heb ik de pluspool aansluiting al losgewrikt... maar ja, het brand al... het kleine vlammetje daar onder het dashboard groeit snel, heel snel... het plastic begint als een kaars te druipen... ik kan er niet bij om te doven... brandblusser wordt snel door mijn vriendin gehaald van naast een pomp (de auto staat gelukkig ver genoeg verwijderd van de diverse brandstofpompen)... verzegelde pen eruit... paar korte stoten en... het vlammetje is gedoofd... Pfjieuw

En alles is geruïneerd!
Al doende leert men, neem deze tip ter harte: gebruik nooit poederblussers!
En wat verkopen alle bouwmarkten en automaterialenzaken, en wat hebben alle tankstations? Precies.
Het is goedkoop. En het is funest voor alles wat maar van metaal is (of ander materiaal). Het goedje, een zout, stuift echt overal tussen en trekt vocht aan. Of het had gesneeuwd in de auto (zie foto's).
Ik heb inmiddels een schuimblusser in de wagen: AngelEye 600 ml.
Dag ouwe trouwe blauwe vriend

De 5 ton heb je gehaald, jawel! Dus je hebt ons meer dan gediend. En dat je steeds meer ging mankeren is begrijpelijk.
Maar een dashboard printplaat die doorbrandt...
