performance nokkenas

ralph.jr

Nieuw lid
Beste mensen,
ik heb een klein vraagje en dat luidt als volgt; zijn er ook performance nokkenassen/race nokkenassen te verkrijgen voor een skoda octavia 1.6 mpi?? en heeft iemand hier ervaring mee? bij voorbaat dank,
ralph

Antera

Donateur
is allemaal leverbaar kijk even op de volgende website
GKB Import bv - Remus sportuitlaten, velgen Team Dynamics, velgen Barracuda, KW en Weitec schroefsets verensets verlagingssets verlagingsveren, Sebring en Simons sportuitlaten, Green sportluchtfilters, Meguiars, Schrick nokkenassen en dan bij schrick nokkenassen. Kan deze allemaal leveren indien gewenst,

Je auto zal er wat pittiger van worden maar verwacht geen bergen winst. Deze nokkenassen zijn eigenlijk echt zinnig als je ook verdere motorische aanpassingen doet

ralph.jr

Nieuw lid
thanx voor de reactie en de handige link! ik heb dan wel meteen de volgende vraag, wat kan ik nog meer aanpassen aan de standaard 1.6 mpi? ik doe veel aan onderhoud maar aanpassen en tunen heb ik geen ervaring mee:$ bij voorbaat dank,
ralph

Antera

Donateur
Alles wat daar staat kan ik leveren. Daarnaast is tunen van een 1.6 vaak duur en brengt het niet wat je wenst. Het tunen van een motor is eigenlijk pas interresant indien je een lekkere dikke motor hebt met Turbo. Motoren zonder turbo is vaak duur met tunen en dan nog de vraag of het geeft wat je wenst.

Ik heb ooit een golf 2 16V getuned en echt met veel geld. Kop laten bewerken, andere nokkenassen, Kleppen geslepen en andere veren erin, Andere uitlaat systeem en wat bracht het hele spul net 25Nm extra

Bakkertje

Forumguru
Ik weet niet wat die nokkenas kost, maar je zou ook chiptuning kunnen overwegen..
CHIPTUNING OCTAVIA 1.6 101 PK
Dan gaat ie van 101 naar 112 pk.

Behalve een nokkenas zou je nog een complete sportuitlaat kunnen monteren (van voor tot achter), k&n 57i kit (als die bestaat voor de 1.6 mpi), afgedraaid vliegwiel, enz..
Maar ik denk dat je alles bij elkaar veel geld kwijt gaat zijn aan een klein beetje meer vermogen. Dan kun je nog beter kijken naar een andere motor, bijvoorbeeld deze 1.6 fsi: Marktplaats.nl > golf 5 jetta motor 1.6-16v /85 kw FSI code BLF bj 2006 - Auto-onderdelen - Volkswagen-onderdelen

Noord26

Forumguru
Chiptuning op een auto zonder turbo? En Datatechnic, euhm.. Bespaar je de moeite. Die hebben geen eens een rollenbank om hun uitingen hard te kunnen maken! :grin:

Bakkertje

Forumguru
@norrd: dat leek mij ook niets, maar ik den kdat je met (goede) chiptuning meer plezier hebt dan met een andere nokkenas..

Noord26

Forumguru
Dat klopt helemaal, echter is chiptuning op een motor zonder turbo nutteloos. Als je tenminste geen andere mechanische aanpassingen hebt gedaan.

MarcoO2

Forumguru
Het kan wel, alleen is het rendement bijzonder laag. Je hebt immers geen turbodruk om mee te spelen. Als je al iets met deze motor wilt doen, moet je inderdaad eerder aan mechanische tuning denken.

Alleen kun je je dan afvragen of je niet beter een andere auto kunt kopen...

ralph.jr

Nieuw lid
beste mensen, mijn octavia 1.6 mpi is al gechipt. en dit heeft wel resultaat. hij heeft idd een kleine vermogenswinst maar waar het mij om ging was het verbruik. das namelijk met 1 liter omlaag gehaald:) een sportuitlaat wil ik echter niet aan beginnen, dat geluid vind ik niet mooi en zorgt naar mijn mening voor meer overlast voor anderen als winst voor mij XD iig bedankt voor de reacties, dat er met een turbo motor meer "gespeeld" kan worden wist ik al. khad een 2.0 turbo a6 gechipt tot 240 pk;)

Bovenaan Onderaan