Persoonlijke touch aan Skoda Octavia

dburger

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Deze week is ie dan eindelijk besteld, een gechipte zwarte O2 Combi Elegance 1.9 Tdi met beige interieur. Nog 10 weken wachten en dan staat ie hopelijk voor de deur.

Nu is de auto op zich al zeer fraai, maar ik vind het leuk om er wat subtiele persoonlijke details aan toe te voegen zonder dat het een Sjonniebak wordt. Mijn vorige auto was een Seat Toledo en die had ik voorzien van een Remus uitlaat, een subtiel achterspoilertje en een andere voorgril. Hierdoor was de auto meer uniek en direct herkenbaar als 'de mijne'.

Ik ben dus op zoek naar subtiele aanpassingen waardoor de O2 een persoonlijke touch krijgt. Dus niet van die enorme spoilers, zijskirts, chrome zijspiegels (in plastic, wat lelijk!) en dergelijke.

Suggesties?

Groeten,

Dave

KDA629001.jpg

Ik heb een orgineel skodapartnummer gevonden voor een O2 combi van een chrome sierlijst voor het kofferdeksel !!!
Ik ga de partnummer niet posten op het forum want dan rijden binnenkort alle zwarte O2 combis rond met deze verfraaing en vind ik de mijne niet meer terug /forum/images/graemlins/smile.gif

hint: te vinden via deze car configurator en op deze pagina /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/crazy.gif

Pim

Lid
Ik heb een Highland Green met Ivory leer. Ik ben geloof ik de enige in heel Nederland die dit mooi vind, en heb dus onbedoeld een "persoonlijke touch", altijd makkelijk te herkennen. Heb trouwens ook een 1:43 schaalmodel in Highland Green, kom daar maar eens om.....

VEEJAY

Forumguru
ik heb ook chrome strips rondom behalve voor. Ook chrome ringen om de climatronic knopjes, vind dat zeer fraai. Verder is de uitlaatsierstuk ook een aanrader.

___JC___

Forumguru
Ik heb een embleemloze grill en de eerdergenoemde chrome ringen en uitlaatsierstuk. De grill heb ik nog niet op een andere gezien, exclusieve smaak denk ik...
/forum/images/graemlins/grin.gif

dburger

Nieuw lid
Goed om te lezen dat jullie ook de O2 subtiel verfraaien. Kunnen jullie foto's toevoegen.

Chrome achterstrip zoals bovenstaande foto vind ik wel fraai. Maar hoe zien die zijstrips eruit?

Chrome ringen rondom climatronic heb ik geloof ik bij Milotec gezien.

Uitlaatsierstuk heb ik wel in het accessoire boekje gezien, maar nog niet 'live' onder de auto. Moet je de kromming van de standaard uitlaat afzagen om deze te monteren?

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: dburger</font><hr />

Uitlaatsierstuk heb ik wel in het accessoire boekje gezien, maar nog niet 'live' onder de auto. Moet je de kromming van de standaard uitlaat afzagen om deze te monteren?

[/ QUOTE ]

Yep, maar als ie erop zit kan je echt niet zien dat het 'nep' is en dat is wel de bedoeling..

</font><blockquote><font class="small">Citaat: dburger</font><hr />

Maar hoe zien die zijstrips eruit?

[/ QUOTE ]

Er staat een niet zo duidelijke foto van de Sirius velgen in de fotogalerij en daar zie je de strips ook zitten. Het zijn niet de zilvere strips zoals bijvoorbeeld op de Passat maar zijn wel mooi en naar mijn mening duurzamer. Zoek maar even op mijn naam, dan heb je het zo gevonden.

dburger

Nieuw lid
Die sierlijsten (van Milotec?) aan de zijkant zien er wel goed uit! Heb je ook zo'n chrome sierlijst aan de achterkant?

Heeft iemand de stootstrips al in de carroseriekleur laten spuiten? Ik ben benieuwd hoeveel dat gaat kosten.

Timothee

Actief lid
Heeft een van jullie van die "chromen" randjes om de knoppen van de climatic (half-automatische airo...geen idee trouwens wat er anders aan is dan handmatige airco)?

Helaas was climate control voor mij te duur, dus heb ik voor climatic gekozen. Ik zie op de site van Milotec dat daar ook ringen voor te koop zijn maar die lijken op het plaatje minder "chroom" dan de ringen voor de climate control.

En hoe zijn jullie ervaringen met die kofferbak strip voor onderaan de klep? Ik heb eerder al eens in een topic naar het stripje voor boven de kentekenplaat gevraagd en toen werd mij verteld dat die strip van betere kwaliteit was dan de strip voor aan de onderkant van de klep (zoals bij de Audi's).

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: O2_4X4</font><hr />

Ik heb een orgineel skodapartnummer gevonden voor een O2 combi van een chrome sierlijst voor het kofferdeksel !!!
Ik ga de partnummer niet posten op het forum want dan rijden binnenkort alle zwarte O2 combis rond met deze verfraaing en vind ik de mijne niet meer terug /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]
Die nummers die je daar vindt zijn geen "normale" onderdeel nummers. Op de Etos CD zijn ze niet te vinden!

Begrijp mij nu niet verkeerd maar zijn accesoires zijn per definitie niet eigen aan een wagen. /forum/images/graemlins/worshippy.gif

richyk

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Die nummers die je daar vindt zijn geen "normale" onderdeel nummers. Op de Etos CD zijn ze niet te vinden!

[/ QUOTE ]

@LenK, moet jij bij die Etos-cd ook een chassinnr. invoeren voordat je in de database kan ?

LenK

Forumguru
Als ik een artikelnummer heb kan ik via Menu Bestand Stuknummer bestellen meteen het Skoda artikelnummer invoeren en krijg ik de omschrijving terug.

Via menu Bestand Merkselectie ga ik naar de auto afbeeldingen

Ik denk dat dat chassisnummer invoeren hoort bij het opbouwen van een individuele auto dataverzameling. Alleen interessant als je meer auto's moet beheren lijkt me.

richyk

Actief lid
De eerste opmerking begrijp ik en dat lukt bij mij ook ! Alleen werkt bij mij de tweede optie niet omdat er steeds om een chassisnr. gevraagd wordt...

Bovenaan Onderaan