piepen en aanlopen van trommelremmen

Mark750

Nieuw lid
Mijn 1ste vraagje op dit forum is het volgende :

Ik heb een octavia1 bj07 met 50000 km en nu is het zo dat als ik rustig rem de achterremmen beginnen te piepen en te knarsen.

Ze happen ook wel een beetje en klinken dan onregelmatig het meest aan de rechterkant, ik heb dit getest met de handrem.

Duidt dit misschien al op een versleten remvoering ?
Herkent iemand dit probleem?:1819:
icon5.gif

Mark

Banned
Ik denk eerder aan de inwerking van dooizout, maar dan zou het wel na een paar keer doorremmen moeten over zijn.

Ronnie

Forumguru
Welke motor ligt erin? Octavia met trommelremmen is vrij zeldzaam, moet dan haast een 1.6 benz. zijn. Boven de 100 PK is schijf verplicht. Maar met dit weer roesten de trommels snel aan de binnenkant. Even de handrem gebruiken(iets aan laten lopen) en het is weer weg.(als je trommels hebt) Heb je schijfremmen achter dan zijn i.d.d. de blokken versleten.

purk

Senior Member
de trommels eraf halen en een keertje reinigen en de schoentjes waar ze tegen de ankerplaat aan liggen weer in vetten wil ook helpen.

Mark750

Nieuw lid
Mijn 1ste vraagje op dit forum is het volgende :

Ik heb een octavia1 bj07 met 50000 km en nu is het zo dat als ik rustig rem de achterremmen beginnen te piepen en te knarsen.

Ze happen ook wel een beetje en klinken dan onregelmatig het meest aan de rechterkant, ik heb dit getest met de handrem.

Duidt dit misschien al op een versleten remvoering ?
Herkent iemand dit probleem?:1819:
icon5.gif
Ok lieden bedankt voor jullie reacties. Het volgende is er aan de hand nadat de trommel geopend werd bleek de remschoen gebroken dit kan gebeuren als hij te warm is geweest.
Het totaal komt bij vervanging van beiden trommels op xxx hetgeen toch noch wel meevalt.

Bovenaan Onderaan