Piepen ophanging

rickske

Actief lid
Ik heb al een tijdje last van een piepende ophanging bij het nemen van drempels en het rijden op slechte wegen,ben al 2x naar de dealer geweest de eerste keer hebben ze de stabilisatorstang ingevet en de tweede keer zegden ze tegen me dat er een plaat aan de onderkant los was maar het probleem is nog niet opgelost.Heeft iemand hier nog ervaringen mee en is er een oplossing voor gevonden zodat ik nog eens bij de dealer kom het deze kan zeggen waar dit probleem zich voordoet. /forum/images/graemlins/407.gif

Ik heb dit probleem ook. Als ik me niet vergis heeft Higgy dit ook. Ik heb het alleen wanneer de auto nog koud is, daarna verdwijnt het vanzelf dus ik heb er geen problemen mee. Heb het trouwens ook met andere auto's meegemaakt.

rickske

Actief lid
Het probleem is er altijd of de auto warm of koud is maakt niets uit en het vervelende is dat dit na een tijdje vreselijk irritant wordt.

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Als ik me niet vergis heeft Higgy dit ook.

[/ QUOTE ]
/forum/images/graemlins/confused.gif

@Higgy, blijkbaar iemand anders /forum/images/graemlins/blush.gif

@Rickske, misschien zijn je schokdempers wel rot. Ik zou eens naar een andere dealer gaan, misschien weet die het probleem wel snel te verhelpen.

deusjevo

Forumguru
Bij mijn Slopel Astma hebben ze al enkele keren de stabilisatierubbers vervangen.
Dit had steeds een tijdelijk effect.....

john

Lid
had ik destijds ook met mijn fabia
spuiten ze teflon spray op , mooi makkelijk en goedkoop
maar na een aantal maanden alweer /forum/images/graemlins/1819.gifkrrrrr aaaakkkk
prutswerk andere woorden heb ik er niet voor
gr john

rickske

Actief lid
@Rogier ik denk dat ik je raad ga opvolgen en volgende week eens bij een andere dealer dit te laten nazien.

Succes Rickske, want piepende schokdempers is meer iets voor een auto van 15 jaar dan voor een splinternieuwe O2!!!

Henny

Actief lid
Is het de ophanging? Waarvan?
Ik heb met mijn (nu gestolen) Ocatvia I vanaf het begin last van piepen gehad. Heb ik ook al eens vermeld. Ik hoorde piepen bij het dichtgooien van de deuren en bij het nemen van hobbels, verkeersdrempels. Bij de garage wisten ze ervan en het was de ophanging van de radiateur en/of de slangen die daar bij in de buurt zijn. Telkens werd dit tijdelijk verholpen, voor langere of kortere tijd, maar nooit afdoende. Nu hoeft het niet meer want ik ben hem dus kwijt, maar wel storend dat zoiets niet verholpen kon worden. (wil wel een Octavia 2, al uitgebreid gereden, maar vanmiddag ook nog in een RS I ... help!!)

rickske

Actief lid
@ Henny als ze weten waar het piepen vandaan komt dan zal het wel opgelost kunnen worden,maar in de garage zoeken ze ook en krijgen ze maar niets gevonden,bij de eerste octavia had ik ook last van een piepende ophanging maar was het lang niet zo storend als nu want dit is precies 5x erger als de oct.1 en dat werkt zeer hard op mijn gemoed in. /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif

VEEJAY

Forumguru
hmm, volgens mij heb ik er ook last van. Ik dacht dat het iets in de kofferbak was.

Hij kraakt trouwens ook nog eens een keer bij mij, maar dat is bij de koude start en na 5 minuten weer weg.

rickske

Actief lid
@veejay ik heb de kofferbak ook al eens volledig leeggemaakt maar dan is het gepiep er nog steeds als je dealer een oplosing vind lag je me altijd iets laten weten want ik denk dat ik deze week niet bij de dealer kan langsgaan omdat er een kind van ons in het ziekenhuis is.

Wiseguy

Actief lid
Ik heb dat ook 's morgens vroeg inderdaad..... dan kraakt het een klein beetje.... na verloop van tijd is het wel weg... duurt een minuttje of twee/drie

Henny

Actief lid
Re Rickske: daarom schreef ik het ook. Misschien is het nu zelfde euvel nu bij de O II ... Bij mij wisten ze waardoor het kwam, maar het verhelpen lukte alleen maar tijdelijk.
Hopelijk krijg ik zoiets niet weer bij m'n nieuwe Octavia ..
Als het 5x erger is dan bij de Octavia I dan zou ik niet blij worden ...

Geen last van piepjes in de ophanging tot nu toe, dus is niet typisch eigenschap van alle O2's, tenzij ik een uitzondering ben of het na een bepaald aantal km's opduikt. Lijkt me bijzonder vervelend als dat bij normaal weggedrag optreedt. Wanneer er erg hard over drempels wordt geklapperd dan komen er zoveel krachten op de ophanging dat ik denk dat elke auto wel een kraakje geeft (of gaat piepen...).

Wel kraakjes in de stoel helaas, wat overigens net zo irritant is, maar dat gaat de dealer hopelijk oplossen.

vw125

Forumguru
Ik heb er ook geen last van, maar bij mij zit de originele ophanging er niet meer onder /forum/images/graemlins/blush.gif.

Grtz vw125

Henny

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Wanneer er erg hard over drempels wordt geklapperd dan komen er zoveel krachten op de ophanging dat ik denk dat elke auto wel een kraakje geeft (of gaat piepen...).

[/ QUOTE ]
Ik ga juist als één van de allertruttigste over verkeersdrempels en dan ook piepte de auto. Zoals ik al schreef, gewoon bij stilstand de voordeur dicht doen (niet overdreven) en dan "piep".

Bovenaan Onderaan