Piepend geluid, kapotte spanrol multiriem

beste allen,

Spanrol multiriem blijkt kapot te zijn, meldt monteur.
Vroeg me af Hoe lang een monteur gemiddeld bezig is voor het vervangen van de spanrol en tegelijk de multiriem. Gaat om een octavia II 1.6 75kw benzine.

Skodatek1

Forumguru
Piepend geluid kan ook nog de waterpomp zijn. Is bij mij het geval, maar lekt nog niet.

Voor de zekerheid na laten checken ;)

Taan

Lid
Een spanrol hoort niet stuk te gaan gedurende de levensduur van een multiriem, dus ik zou teruggaan naar de garage waar het uitgevoerd is. Waarschijnlijk zijn de montageinstructies niet goed gevolgd.
Of je gaat helemaal nooit meer terug, dat is misschien wel een beter idee.

Ik heb zelf vorig jaar mijn blok in de soep gehad door een gebroken spanrol. Vervolgens zijn er bij het herstel ook weer fouten gemaakt, enz.

Maggy

Forumguru
@Taan , door een defecte spanrol van de multieriem loopt je blok niet in de soep, dat is flauwekul... iets anders is de spanrol van je distriebutieriem, kan ik over meepraten...

@eumir teterissa , een spanner vervangen kan een beetje monteur toch echt wel binnen het uur. Bij mijn diesel heb ik em zelf gedaan en was binnen een half uur klaar, inclusief de riem er weer omleggen.

Bas.

Bedankt nog voor de reacties. Uiteindelijk is de piep weg na distributieriem met waterpomp te hebben vervangen. De spanner en multiriem was eerst vervangen.. maar de piep bleef dus.. Helaas 250 euro voor het vervangen van de multiriem en spanrol en 450 euries voor de distributieriem, spanrol en waterpomp.

Bovenaan Onderaan