Piepend geluid

BramVRS

Forumguru
Heb sinds een aantal dagen redelijk fel piepende remmen en ook wanneer ik naar links of rechts stuur zonder te remmen hoor ik een felle piep. Iemand enig idee en dit vaker gehad? Octavia uit 2018 met 19.000 op de teller.

Highway

Forumguru
Heb je geen garantie op de auto? Ik zou even langs de garage gaan, een best nieuwe wagen met nog maar zo weinig km op de teller hoort dit niet te doen.

Over de oorzaak - het kunnen er heel veel zijn. Vastzittende remklauw, steentje, gebogen remschild het kan ook helemaal niets met de remmen te maken hebben.

Jooo...

Forumguru
Over het algemeen zijn het meestal steentjes die ertussen komen te zitten. Zou me sterk verwonderen dat je na 19000km al problemen zou hebben met uw remmen...

Wel niet te lang mee blijven rijden, zou anders een nieuwe schijf kunnen worden.

Zoals @Highway hierboven al vermelde kan het probleem op een totaal andere plaats ook zitten.

HarrieSkoda

Forumguru
Even met een compressor en spuitmondje in de klauw spuiten, zodat je daar alle zooi weg blaast?

Niet je meest schone kleren aanhouden :maakmegek:.

Chateau Rouge

Senior Member
Hogedrukspuit werkt ook. Heb vermoedelijk hetzelfde gehad met strooigrit in Scandinavie. Zie zometeen voor foto's in Noordkaap-topic.

BramVRS

Forumguru
Gister naar de garage geweest maar geen piep meer te horen. Komt misschien door de regen? Lijkt alsog het zich alleen bij droog weer voordoet. Wordt vervolgt :).

Bovenaan Onderaan