piepend geluidje

willemk

Senior Member
Hallo superbisten,

ik heb sinds een aantal weken het volgende fenomeen wat zich heel af en toe voordoet, namelijk een piepend soort alarmgeluidje wat spontaan begint en na een poosje ook weer verdwijnt. Het piepje is ongeveer 1,5 tot 2 seconden lang en lijkt slepend. Ik kan het niet terug brengen maar heb op een gegeven moment toen het er weer was direct de radio (columbus) uitgezet. Het piepje was toen weg. Het kan toeval zijn geweest maar wellicht komt het door de speakers!!!

Wat ik overigens al langere tijd heb is dat wanneer ik de auto start (overigens niet altijd) vanuit het dashboard een aantal seconden een ook weer soort piepend/schrapend geluid hoor....Ik weet niet of deze twee zaken met elkaar te maken hebben. Dit is overigens nooit met de koude start. Het lijkt zich meer voor te doen wanneer de motor al een aantal maal aan en uit is geweest.

Als ik het ventilatiesysteem van tevoren uitzet is het niet (heb dit nu 1 maal als proef gedaan). Iemand ook zoiets meegemaakt?

Ik hoor graag van jullie

Willem

Heb zojuist ook het piep geluid gehad, Bij mij was het niet de radio/speakers en het piep geluid hield ongeveer 5 seconden aan.

Kan het misschien zijn dat ik te snel de R ingeschakeld heb van mijn dsg?

Gr.Romano

Bovenaan Onderaan