Piepende achterrem

darkprojectx

Forumguru
ERGGGGGG irritant!!! :icon_smile_dead:

bij het heel langzaam rijden/inparkeren, hoor ik mijn achterrem piepen....
ik kan zo snel niet zeker zeggen welke kant, maar volgens mij is het bestuurderskant achter.

iemand tips hoe ik daar vanaf kom?

Erik_NL

Forumguru
trommelrem achter? Dan waarschijnlijk slepende wielremcylinder. Zie recente tips van Ronnie.
Kortgeleden aan de hand gehad. Wielremcylinder kostte € 34, 65 ex BTW, ex werkzaamheden

Sportline

Senior Member
Bekent probleem, ben naar de dealer geweest. Deze heeft voor mij alles los gehaald en alles ingesmeerd en alles werkt weer zoals het hoort, de baas wist mij te vertellen dat dit een VAG probleem is en dat dit allemaal kostenloos is gedaan. Ik heb hiervan ook nooit een rekening gehad...

darkprojectx

Forumguru
hmm dat mag die van mij ook wel doen, al zijn de dealers waar ik kom niet echt behulpzaam

ik heb trouwens rondom schijven ;)

het lijkt me een ligt aanloop probleem, alsof de remklauw iets uit positie is of een zuiger niet meer helemaal lekker gaat..

maybe anders eens de remvloeistof bij laten vullen, hoe kan ik die controleren op niveau?

Cordoba

Forumguru
Sportline heeft gelijk dat het bij de trommelremmen een bekend verschijnsel is binnen de VAG-groep, omdat je rondom schijven hebt, zal dat echter bij jou niet opgaan.
Bij schijfremmen kan piepen verschillende oorzaken hebben: (bijna) versleten remblokken, of zand ofzo dat tussen de blokken en de schijf gekomen is en nu in de blokken is geperst.

Ronnie

Forumguru
Remvloeistof moet je niet bijvullen, alleen bij lekkage! Wanneer je bijvult stroomt de volgende keer dat je blokken vervangt het potje over, dat wil je toch ook niet? Aanlopende blokken achter moet je er even uithalen, de geleiders een beetje ontroesten/schoonschuren, dan een klein beetje kopervet op de achterkant van de blokken, daarna eventueel anti-trilplaatjes ertussen zetten.

Bovenaan Onderaan