Piepende achterremmen.

AGTon

Forumguru
Collega's

Als ik rem piepen de remmen aan de achterkant. Na een paar keer goed remmen is het wel weer over, maar het blijft enorm irritant.

Nu zie ik op de site van autoweek.nl dat het gaat om trommelremmen, het leek mij ook al stug dat er achter een schijfje zat, maar goed.

Op de website van skoda-onderhoud zie ik wel dat er qua prijs gesproken wordt over remblokken en schijf achter, maar niet over trommels.

Mijn 1e vraag is, of er meer mensen zijn die hier last van hebben en wat ze hebben gedaan. En hebben jullie enig idee wat de kosten zijn van een trommeltje.

Moeten ze dan overigens met zijn 2e vervangen worden, of kan het ook per 1.

Ik wil niet zeggen dat ik ze per direct laat vervangen, maar vind het knap irritant.

gr

Ronnie

Forumguru
Je hoeft in principe niets te vervangen, reinigen is voldoende! Remtrommel zit waarschijnlijk vol remstof.
Trommel erafhalen (grote moer achter de naafkap losdraaien) trommel afnemen (let op het tapse lager!, laat het niet vallen!) stof uit de remschoenen blazen met lucht, trommelschoonblazen en reinigen met remmenreiniger, zaakje terugmonteren en klaar is kees!
Klusje van een half uurtje.

kowalski

Nieuw lid
trommel remmen

heb het zelfde probleem roomster 1.4 tdi in garage zeggen ze bij nat weer vormt zich roest in trommel naar een paar keer remmen is het weer oke
gr. roger

Bovenaan Onderaan