Pieper de piep

Niels83

Forumguru
Hallo

Ik hoorde het vorige week al bij in parkeren een zacht piepje linksvoor als ik langzaam reed en naar links stuurde.

Sinds nu net is het veel harder en ook op rotondes. Het stopt zodra ik terug rechtdoor stuur of licht rem. Ik hoorde het nu ook toen de auto op een wat hobbelige weg reed.

Ik vermoed dat het de wiellager is. Is dit passend bij de klacht. Of misschien de schokbreker/veer?

EdZ

Donateur
Piepen klinkt voor mij niet echt als een wiellager, maar meer als aanlopende remblokken of een steentje tussen de schijf en beschermkap. Wiellager is mee een schurend, zoemend geluid. Zeker als je het hoort als je langzaam rijdt. Wiellager hoor je eerder als je sneller rijdt.

Spierings

Forumguru
Homokineet veroorzaakt geen piepend geluid, deze gaan knakken.

Wiellagers maken juist meer lawaai bij hard rijden en het geluid wordt dan ook erger..

Verwacht zelf ook iets simpelste zoals een steentje tussen de schijf, maar dat is lastig te zeggen zonder het geluid gehoort te hebben..

Niels83

Forumguru
Maar zal het dan niet eerder minder gaan piepen.

Vorige week hoorde ik wel wat gebonk bij uiterst sturen. Als er iets plastic tussen het wiek zat. Later was dit weg. Ik zal de auto even na laten kijken dus. Ws dus niet de lagers. Homokineet ook onwaarschijnlijk. Dat zijn al 2 prijzige reparaties minder.

Niels83

Forumguru
Vanmorgen hoorde ik niks. Nu wel. Als ik uit stap hoor ik het bij mijn achterwiel piepen 5 minuten later niet meer.

Hypothese rem blokkeert wordt warm. Koelt weer af weg piepen. Alleen ontstond het daarnet nadat ik 5 minuten was gestopt..

Antera

Donateur
Als het achter is en je hebt remklauwen dan komen die niet helemaal goed los en dat zorgt ervoor dat de remmen gaan piepen. Zijn het trommels een soort gelijk probleem van het binnenwerk wat vermoedelijk niet soepel meer loopt

Joske

Forumguru
een zacht piepje linksvoor

niet eerder minder gaan piepen.

Koelt weer af weg piepen

Heeft de Faab een nieuw huisdiertje?

muis-met-teddybeer.jpg

:laugh: :laugh: :laugh:

milanseegers

Forumguru
Heb ook wel eens last gehad idd van remmen die niet goed loskomen.. zacht schuurende lage piep als gevolg. @Joske bedenk daar maar een plaatje bij. oplossing is om ze dan weer gangbaar te maken. Piep was daarna weg.

Niels83

Forumguru
Weet niet of het de piep gaat verhelpen maar vandaah bleek dat de achterrem cilinder lek is.

Ggrrr 440 euro en hopelijk morgen gemaakt anders heb ik maandag best een groot probleem. Plus nog de koppelingscilinder op de greenline waar nog een paar andere klusjes moeten. Dik duizend euro.. bij elkaar.. ppff

Niels83

Forumguru
440 euro voor een remcilinder?

2 en nieuwe remvoering. Volgens de garage man was deze lekkage niet van gisteren. En zullen de rem voeringen naar zijn grootje zijn.

Ik moet zeggen dat ik regelmatig met de handrem aangetrokken ben weggereden en dit pas merkte door het piepje. Dus zou goed kunnen.

Niels83

Forumguru
dan klopt dat bedrag wel aardig ja denk voor alleen een remcilinder :-)

deze dealer is niet goedkoop, normaal gezien doe ik daar alleen onderhoud voor de skoda service, en laat ik de reparaties ergens anders uitvoeren. Nu was ik hier in de buurt, en wilde ik dat het even goed werd nagekeken. wist ik veel dat ik er niet meer mee mocht rijden. Had ons 7 maanden oude baby mee, en daar sprak hij natuurlijk op in. ' zeker met zo'n kleintje zou ik er de weg niet meer mee opgaan'.

Jammer alleen dat ik hem vrijdag bracht, dat hij mogelijk zaterdag door de spoed monteur gemaakt zou worden. Maar dat dat niet gelukt is. Heb best wat afspraken moeten afzeggen voor vandaag.

Bovenaan Onderaan