Piepjes bij brandende binnenverlichting

1983jeroen

Forumguru
Wanneer het donker is en er een leeslampje oid brand in de auto blijft de auto piepen en laat hij in het instrumentarium daarbij de afbeelding van de auto zien zondere verdere aanduiding.

Best irritant. Is dit aan te passen?

serum

Forumguru
Heb je dan rechtsboven geen uitroeptekentje in het scherm waarbij je dat type melding uit kan schakelen? Onze kinderen hebben op de achterbank geregeld een lampje aan, kan mij niet herinneren dat er dan iets begint te piepen.

1983jeroen

Forumguru
Niet gezien.

Had net met spullen inladen per ongeluk de verlichting boven de achterbank aangezet. Duurde wel even voor ik door had waarom die piepte omdat hij dat dus niet aangeeft

1983jeroen

Forumguru
Ben net weer iets wijzer geworden.
Hij doet het alleen als er minimaal 2 lampjes in het plafond branden.
Bij het knipperen van de auto in het instrumentarium zie je ook even snel een rood vlak ter hoogte van de achterruit...

serum

Forumguru
Heb het vanochtend getest, had beide lampjes aan boven de achterbank, maar geen piepje gehoord tijdens het rijden. Of is het echt alleen in het donker?

1983jeroen

Forumguru
Nee, ook overdag merkte ik net. Met de 2 lampjes voor doet hij het ook. Of 1 voor en 1 achter of alles aan. Alleen niet bij 1 lampje aan. Heel raar.
Misschien heeft de vorige eigenaar er verkeerde andere lampjes in gedaan?

serum

Forumguru
Heel apart. Ik heb er gewoon gezellig warm gelige gloeilampjes inzitten. Zou je niks uit kunnen lezen?

Bovenaan Onderaan