Pieter: Fabia Combi

Pieter_Ibiza

Forumguru
Vorige week hebben mijn vrouw en ik een Skoda gekocht, de 1e Skoda voor ons. Gelijk even aangemeld op dit forum, altijd handig voor tips, etc.
We hebben een Fabia 1.4 16V Combi Choice gekocht uit 2004. Reden hiervoor is de gezinsuitbreiding die wij eind november verwachten. Me vrouw had een Polo 9N (ik rij zelf in een Caddy uit 1998), maar met een kinderwagen wordt dat toch allemaal wat krapjes. Kinderwagen neemt toch aardig wat ruimte in beslag (lees: complete kofferbak vd Polo). Dus zijn we gaan zoeken binnen de VAG groep en uiteindelijk bij Skoda terecht gekomen. Seat heeft op dit moment nog geen station versie van de Ibiza. Wel van de cordoba, alleen tot 2002 of zo. VW en Audi waren eigenlijk net te duur met onze eisen, dus vandaar Skoda.

Voorstellingsronde:
Naam: Pieter, 25 jaar

Mijn (ex)auto’s:
Dit was mijn 1e wagen: Seat Ibiza Cupra 1998
Enkele maanden na aankoop (2004):
vrbqwy.jpg

indhl3.jpg

Na de ombouw begonnen in 2007:
2gv0gw3.jpg

jsj0pf.jpg

Deze is nu verkocht. De Ibiza was geen daily, maar puur voor show. Er viel ook niet echt dagelijks mee te rijden. Met de kleine in aankomst worden 3 auto's te duur in de verzekering. Ibiza dus te koop gezet en die was binnen enkele dagen verkocht :shock: :shock: . Totaal niet verwacht dat het zo snel zou gaan.

Pieter_Ibiza

Forumguru
Maar goed, je ben besmet met een virus en daar kom je niet snel vanaf :oops: . Dus om de vaste kosten een beetje laag te houden gaan kijken voor een Golf 1 van minimaal 25 jaar. De vrouw vond een cabrio wel leuk en ik eigenlijk ook wel, dus toen gaan zoeken. Al snel al heel wat cabrio's bekeken, maar op de foto zagen ze er goed uit. In het echt niet.

Tijdje terug kreeg ik een e-mail van mensen die cabrio 1.8 hadden staan waar tot opheden alleen de roestplekken van waren aangepakt. Meer nog niet, ideaal als project wagen dus. Auto stond al geschorst, dus laatst met de ambulance gaan kijken en de wagen gelijk meegenomen. Inmiddels al aardig wat plannen in mijn hoofd qua style. Deze zal hetzelfde zijn als de Ibiza: Origineel clean. Dus geen monster bumpers en zo. Het moet gewoon een strakke wagen worden.

De wagen bij aankoop:
99dhmg.jpg

Tot op heden eigenlijk weinig aan gedaan. Nog niet echt de tijd voor gehad, maar al wel wat onderdelen gescoord:
Nieuwe chrome sierlijsten
Schroefset
Audi handgrepen (lekker clean)

Met de cabrio genoeg plannen, maar alles op zijn tijd zeg maar.

Zoals vermeld is mijn vrouw in verwachting. Erg spannend allemaal. Het is de 1e namelijk. Alles is inmiddels klaar. Hier wat foto’s van de babykamer:
1zdlrnm.jpg

2rvyd5g.jpg

Pieter_Ibiza

Forumguru
11mghmw.jpg

2v9etfc.jpg

Zoals vermeld hebben we dus een Fabia combi gekocht. We kunnen hem volgende week ophalen. Hier een foto van de Fabia:
skye7d.jpg

Inmiddels al wat kleine dingen van plan met de wagen:
Ramen rondom lichtjes blinderen
Verlagen
Setje 17 of 18 inch velgen

Welke steek heeft een Fabia eigenlijk? 5x100 zeker? En welke ET waarde ongeveer??
Tips qua velgen en verlagen zijn altijd welkom. Dan weet ik ongeveer waar ik naar moet zoeken.

Bedankt.

Gieliovd

Forumguru
Wow Pieter!

Complimenten hoor, wat een geweldig mooie babykamer heb je er van gemaakt! Zeer stijlvol en zo te zien nog erg perfectionistisch afgewerkt ook.

Ik vind hem écht geweldig mooi :471:

En de Fabia is natuurlijk ook mooi, en hij wordt nog veel mooier zo te horen. Maar dat zal wel op een laag pitje raken straks met die kleine erbij. Die eist je volle aandacht :xyxthumbs:

Alvast veel succes en plezier met beide!

En gefeliciteerd met het toekomstig kindje :bye:

Fabia

† In Memoriam
Mooi gedaan. En welkom op dit :aangenaam: gezellige forum. Weet je al wat het wordt?

Pieter_Ibiza

Forumguru
@ Gieliovd!

Bedankt voor het compliment. De style heeft de vrouw bedacht en ik moest het uitvoeren zeg maar :blush::blush:, terwijl zij :koffie:!!!

De kleine zal zeker wel enige aandacht gaan vragen. Ik heb geen idee hoe het gaat lopen. We zien het wel.

@ Fabia

Nee, we weten niet wat het is. De spanning zo vinden wij leuker!! Al gaat wel iedereen er vanuit dat je weet. Niet normaal.

Hetzer

Forumguru
Welkom op dit forum en een leuke babykamer trouwens!!!!!!!

pfffff de et-waarde weet ik niet zo 1,2,3 volgens mij zo rond de 35/37 ??, de steek is uiteraard 5x100.
Velgen van de soortgelijke Polo's e Ibiza's (na 2002) , Golf-4 /Octavia-1/Fabia-2 passen allemaal op jouw Fabia-1

Pieter_Ibiza

Forumguru
Ok, bedankt!! Nu gaan zoeken dus. Ook al veel opties voorbij zien komen in mijn andere topic over 17 of 18 inch.

Inmiddels zitten er achter een blanco kentekenhouder op. Ook nieuwe platen met die opgelegde letters.
Dinsdag worden de ramen geblindeerd.
Net ook een setje US blinkers besteld. Dan blijven de knipperlichten op 50% sterkte branden bij stadslicht. Op zich wel grappig.

Qua velgen zit ik te kijken naar BBC RC (18 inch) of de Audi Parabool (17 inch). Beide volgepolijst. Hopelijk kan ik binnenkort 1 van de 2 eens passen. Dan weet ik hoe of wat.

Pieter_Ibiza

Forumguru
Zoals vermeld inmiddels wat kleine dingen veranderd aan de Skoda:

Andere wissers:
1h3ujd.jpg

Achterkant + Zijkant geblindeerd & de FABIA verwijderd van de klep:
34q6w7c.jpg

30ru354.jpg

n8iti.jpg

De achterportieren worden ook nog gedaan, maar we kregen de ruiten er niet uit. Inmiddels weten we hoe als het goed is, dus deze zijn binnenkort ook aan de beurt.

US module (knipperlicht half branden) van iemand van Team Ibiza is ook binnen, deze binnenkort ook even aansluiten. Ben benieuwd.

AGTon

Forumguru
zozo, jullie lijken mijn zwager wel, die had ook alles in zwart/wit/grijs tinten. Verwacht zelf eind nov. de kleine, maar wij hebben iets meer kleur in de kamer verwerkt.

iig. Mooie auto, veel plezier er mee.

gr

cvegreen

Forumguru
Had dit nog niet gezien ,sorry voor het late reageren dus.
Van harte gefeliciteerd met de baby op komst. Eens de baby er is veranderd je leven compleet . Voor mij in de positieve zin , misschien dat andere vaders daar anders over denken , maar ik vind het zalig om vader te zijn van twee schatten van zonen en ??? Die komt pas eind Mei .
Die Seat vond ik wel een plaatje man , zo mooi . Ik ben niet iemand die van tuperware toestanden hou , maar die van jou vind ik wel mooi gedaan .
die skoda ziet er wel mooi uit en zal nog mooier worden daar twijfel ik niet meteen aan .
Je vroeg de et waarden en zo .
autotype :fabia
steek ø : 5X100
ET waarde : 43
naaf ø : 57,1
Er zijn er hier een aantal die 18" onder hun F1 steken hebben en tot mijn verbazing past dat er heel prachtig onder .
We blijven je project ook wel volgen die cabrio . Dus regelmatig updaten lijkt mij wel leuk als je dat allemaal zelf kan , ik ken er te weinig van om daaraan te beginnen .

Pieter_Ibiza

Forumguru
zozo, jullie lijken mijn zwager wel, die had ook alles in zwart/wit/grijs tinten. Verwacht zelf eind nov. de kleine, maar wij hebben iets meer kleur in de kamer verwerkt.
iig. Mooie auto, veel plezier er mee.

gr

Ja, wij verwachten het ook eind november. Spannende tijd! Kleur komt erin zodra het geboren is. Dan weten we ook wat het is geworden. Nu nog een verrassing!! Bij jullie ook?

Had dit nog niet gezien ,sorry voor het late reageren dus.
Van harte gefeliciteerd met de baby op komst. Eens de baby er is veranderd je leven compleet . Voor mij in de positieve zin , misschien dat andere vaders daar anders over denken , maar ik vind het zalig om vader te zijn van twee schatten van zonen en ??? Die komt pas eind Mei .
Die Seat vond ik wel een plaatje man , zo mooi . Ik ben niet iemand die van tuperware toestanden hou , maar die van jou vind ik wel mooi gedaan .
die skoda ziet er wel mooi uit en zal nog mooier worden daar twijfel ik niet meteen aan .
Je vroeg de et waarden en zo .
autotype :fabia
steek ø : 5X100
ET waarde : 43
naaf ø : 57,1
Er zijn er hier een aantal die 18" onder hun F1 steken hebben en tot mijn verbazing past dat er heel prachtig onder .
We blijven je project ook wel volgen die cabrio . Dus regelmatig updaten lijkt mij wel leuk als je dat allemaal zelf kan , ik ken er te weinig van om daaraan te beginnen .

Bedankt. Leven zal zeker wel veranderen, maar we kijken er erg naar uit. De 1e is het meest ingrijpend denk ik zo. Nu nog een vrij leven, maar dat is zo wel anders. Bij een eventuele 2de zit je er al iets meer in zeg maar.
Ibiza was heerlijk strak en origineel. Deze style zal de cabrio ook krijgen. Soms wel spijt dat de Ibiza weg is, zeker op meetings. Maar goed, er was gewoon niet dagelijks mee te rijden (te laag, te breed) en tevens vond ik het zonde om hem elke dag voor de deur te zetten. Ik had hem nu gestald in de schuur bij mijn schoonouders. Cabrio staat daar nu ook gestald, maar het zal wel even duren voordat hij helemaal af, maar ik zal hem af en toe wel updaten.

Eerst nog wat dingen veranderen aan de Fabia (Velgen en iets verlagen). En misschien 18 inch, van de winter eens rustig gaan zoeken en passen.

Zo'n US module klinkt wel interessant zeg! Volvo style de gekste

Hopelijk as weekend!! Foto’s volgen.

Pieter_Ibiza

Forumguru
De kleine Jorn is inmiddels al weer 14 maanden. Net voor zijn 1e verjaardag is die gaan lopen. Echt zo mooi om te zien. Ook de ontwikkeling van zo'n kleine, alle cliché kloppen eigenlijk.

Maar goed, het gaat hier over de wagen.
Van het weekend een setje 17 inch velgen opgehaald voor de Fabia. Het zijn BBS LEMANS (imitatie) geworden. Ze zijn zwart met een rode bies.
Bandenmaat is 205/40 R17. Nu de winter even overleven, dan monteren. Erg benieuwd hoe het zal staan.

Dit zijn ze:

Hetzer

Forumguru
Precies dat maakt de velge af de rode bb5 naven zijn leuk in combinatie met rode remklauwen.

Pieter_Ibiza

Forumguru
Aan tuning met een druk gezinsleven is weinig meer van terecht gekomen. Inmiddels een zoontje van 6 en een meisje van bijna 3. Wel is de Fabia afgelopen zaterdag ingerolen voor een Octavia. Z'n grotere broer dus.
Auto van is afgelopen februari en met de proefrit hebben we de 20.000 km aangetikt.
6jf329.jpg

5kogsh.jpg

Het enigste wat ik nog miste was een trekhaak. Deze wordt er nog opgezet, as vrijdag ophalen.

Bovenaan Onderaan