pioneer avic-hd1bt

Beste mensen,

Ik mag binnekort een O2 bestellen en verheug me er nu al op 2.0TDI Business Edition !! Heb hier twee vragen over.
1) heeft iemand ervaring met de DSG automaat. Twijfel nog tussen handbak (sportiever) en automaat (ik maak veel kilometers dus comfortabeler)
2) ik twijfel nog over de Nexus. Als alternatief wil ik een pioneer Avic-hd1bt laten inbouwen. Maar past 2-din formaat in het middenconsole ???

Ik hoor het graag van jullie !

SkodaMan

Actief lid
Re: pioneer avic-hd1pt

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Veffie</font><hr />

Beste mensen,

Ik mag binnekort een O2 bestellen en verheug me er nu al op 2.0TDI Business Edition !! Heb hier twee vragen over.
1) heeft iemand ervaring met de DSG automaat. Twijfel nog tussen handbak (sportiever) en automaat (ik maak veel kilometers dus comfortabeler)
2) ik twijfel nog over de Nexus. Als alternatief wil ik een pioneer Avic-hd1bt laten inbouwen. Maar past 2-din formaat in het middenconsole ???

Ik hoor het graag van jullie !

[/ QUOTE ]

1. Het is een sprookje dat een handschakelbak "sportiever" is. Het is maar net wat je onder "sportief" verstaat. Als het betekent dat je met een DSG automaat sneller bent dan is de DSG automaat inderdaad "sportiever" dan een handbak volgens mij. Lees meer in dit draadje .

2. 2 din past inderdaad in de Octavia II. Gebruik de zoekfunctie maar eens en zoek dan op "dubbel din".

Lexx

Lid

Ik overweeg die Pioneer Avic-hd1bt ook te bestellen. Grootste nadeel is dat, zo begreep ik, er geen diefstal-beveiliging op zit. Geen frontje, wegklapscherm, etc. Dus relatief makkelijk te jatten.

SkodaMan

Actief lid

Het duurt heel lang om je basis-unit met display én de navigatiecomputer zonder schade aan het systeem uit de auto te halen. Het kost gewoon te veel tijd en daarna is de apparatuur slecht te verhandelen zonder manual e.d..

Het is veel makkelijker een TomTom te jatten en dat gebeurd dan ook heel veel.

Wat bovendien handig is bij de O2, je kunt een TomTom One perfect plaatsen in het dashboardvakje bovenop je dashboard. Klepje omhogg en je kunt hem er stevig neerzetten.

3 voordelen:

- Je hoeft de zuignap niet te gebruiken, dus je raam wordt ook niet vies met kringen.
- Doordat je geen kringen ziet, vermoed ook niemand dat je een TomTom hebt en wordt er dus ook niet zo snel ingebroken!
- De TomTom staat op perfecte hoogte en zit niet in de weg.

Lexx

Lid

@ SkodaMan
Is de Pioneer niet 1 apparaat? Zijn de Nav-comp en de basis apart?
Verhandelen zonder manual lukt wel hoor. Die download men gewoon van internet.

Lexx

Lid

Trouwens....bij de Business-Edition (tijdelijke uitvoering) van de Alfa Romeo 159 kan je deze Pioneer bijkopen voor 1995,- incl. inbouw. Bij Skoda vragen ze 2800 Euro incl. inbouw. Dat is een hele slok meer.

Daniel

Lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

de apparatuur slecht te verhandelen zonder manual e.d..

[/ QUOTE ]

Wat een onzin,de dubbeldin navigatie's zoals de mfd en de mfd2 en die van pioneer kenwood en alpine zijn de meest gewilde dingen die er zijn en daar nemen de schooiers dan ook alle tijd voor om het (netjes) eruit te halen.

Ze hebben zelf bij mij uit mijn Golf IV een avic-X1R gejat en alles heel netjes los geschroefd!

ik heb de octavia met pioneer Avic-hd1bt. de navi bevalt me erg goed. alleen als iemand mij belt dan hoort die zich dubbel. nu is dat op te lossen door het volume laag te zetten. echter dan hoor je degene die belt weer bijna niet. er komt nog een software update, waarbij de volume van de spreker en de microfoonvolume gescheiden te regelen is.

Hoi Kazuka,
Aan jouw optie van de TomTom One in het vak recht bovenop het dash had ik nog helemaal niet gedacht! Lijkt me een super oplossing.

Heb je een foto hoe dit eruit ziet (van jezelf of een andere Skoda)?

Lees graag meer,

Gr Miguel

higgy

Forumguru

Ik zou gaan voor een Kenwood dubbeldins unit met de navigtiecomputer van of Kenwood of VDO eraan vast.

Bovenaan Onderaan