Pioneer in Octavia

Vorige week mijn nieuwe Octavia Ambition 1.6 TDI opgehaald. Ja ja een Ambition dus geen Columbus geen Amundsen. Ik heb besloten er een Pioneer systeem in te zetten. Mijn keuze is gevallen op de AVIC F9310BT. Gemaakt voor Skoda. Dus dan is het goed. Dachten we....

Na een paar uur werken zat ie erin. Echter toen we het originele framepje plaatsten paste die niet.
Iemand enig idee of er een frame ergens te bestellen is die wel past?

2011-10-11%25252019.07.30.jpg

Henk

Monteurtje

Forumguru
Ja bij de dealer. Je bent een frame nodig voor een auto met navigatie. De Amundsen en Columbus zijn ook iets smaller dan de gewone radio en daar zit ook een ander frame omheen. Even de dealer bellen, zij kunnen het zo opzoeken. Zijn soms wel duur

hallo, ik he ook een pioneer (avh-4000dvd) gemonteerd, en veel beer geluid dan de vdo dayton rns 5100. ja, je hebt een andere omlijsting nodig, en dat was vreselijk duur...........hahaha
via internet gezocht, en soms prijzen van 79 euro, om zeker te zijn bij de skoda-dealer besteld, omlijsting koste nog geen 2 tientjes. en past goed, en anders;
http://mbcaraudio.nl/520-
http://www.navishop.nl/skoda-2din-iso-montage-c-16_1110_1113.html
maar persoonlijk zou ik eerst naar de dealer gaan .
succes, en laat je pioneer ervaringen maar weten.

Monteurtje

Forumguru
@ducman. Dat klopt dat het frame van jou auto best goedkoop is. Maar tegenwoordig zijn er 3 of 4 verschillende kleuren. En het gedeelte rond de bedieningsknoppen van airco zijn weer zwart. Daardoor zijn sommige wat duurder. Meer als 2 tientjes.

Das dan weer typisch vw Uhhhh VAG , een beetje verf (mag ik hopen, en niet die folie rommel van sommige merken) kost toch niet zo heel gek veel? zo ja dan vraag ik me af hoeveel zoiets dan kost. aan de andere kant als je een nieuwe auto koopt ,regel je dat of er bij of je neemt de extra kosten voor lief, omdat je er een x-aantal laten jaren van kunt genieten.

Sparkie

Forumguru
Ik sta op het punt een nieuwe Octavia aan te schaffen en zit te dubben of ik de 1.6 TDI Elegance of de Business Line zal nemen.
De Business Line heeft voor een redelijke prijs een aantal nuttige opties.
Mijn enige argument om het niet te doen is de diefstalgevoeligheid van de Columbus/RNS510. Nu bestaat er de mogelijkheid om via de leasemaatschappij een Pioneer Avic F930BT in te laten bouwen.

Via Navishop heb ik een offerte opgevraagd. Zij melden dat om de Pioneer netjes te kunnen monteren er een 2-din montageset nodig is. Met deze set kan de Pioneer netjes worden vastgezet en valt deze mooi weg in het dashboard.
Verder is er een stuurwiel interface nodig voor behoud van eventuele radiobediening via het stuur. Dit lijkt het enige wat er dan overblijft, dus ik vraag me alleen af welke functionaliteit ik ga verliezen als ik dit laat doen.

Nu is er als optie ook een Multifunctioneel 4-spaaks lederen stuurwiel met radio- en telefoonbediening. Wat voegt dit verder nog toe?

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op deze vragen.

zit er bij de pioneer géén montage set? bij de mijne een paar jaar terug wel,en deze past prima in het dashboard middenconsole,even informeren of pioneer website

Monteurtje

Forumguru
@hstruyk. Ik weet niet of je de prijs al weet. Gisteren ook een frame opgezocht voor een Octavia waar achteraf een navi ingebouwd is. Egaal grijs. Volgens mij dezelfde als die van jou. Schrik niet, rond de 70 euro.

@Monteurtje. @Ducman
De leverancier zou hem morgen opsturen. Weet dus nu nog niet wat de kosten zijn. 70 euro is wel veel voor een stukje plastic. Ff afwachten dus.

Rij nu bijna twee weken in het rond met de 9310 en het valt niet tegen. Ik vergelijk het systeem met de Columbus die in mijn vorige Octavia zat.
Ik dacht de harddisk te gaan missen maar er zit een microsd kaartje in van 8 Gb die slechts 10 euro kostte. Daarnaast nog een USB stick vol met muziek. Geen punt dus.
Dat micro SD kaartje is wel geinig want je kunt met die Navgate software op je PC precies zien op een Googlemaps kaartje waar je gereden hebt. Nou weet je dat van jezelf wel maar ook de routes van de overige berijders kun je zien. ;]]
De nummers die op de SD kaart of op de USB stick staan zijn makkelijk door te bladeren met de stuurbediening. Naar een andere radiozender schakelen is lastiger. De stuurbediening zoekt naar andere frequenties in plaats van je op geslagen radio zenders. Je moet dat op de radio regelen. Dat vind ik lastig. De telefoon functie werkt prima.
De kaarten van de navigatie vond ik op de Columbus gelikter. Misschien is dat wel wennen. Verder functioneert het prima.

Als het frame er is zal ik nog wel een fotootje van het geheel plaatsen.

TL@

Forumguru
Lijkt me een heel mooi systeem, ik overweeg deze voor mijn volgende auto (binnen 1.5 jaar) maar heb nog een paar vraagjes.

Kan je de telefoon opnemen en afleggen vanop het stuur?

Kan je playlists afspelen van bestanden op het SD-kaartje/USB-stick?

Kan je externe harde schijf aansluiten op de USB-ingang?

@TL@

Kan je de telefoon opnemen en afleggen vanop het stuur? Zou niet weten met welk knopje. Denk het niet dus

Kan je playlists afspelen van bestanden op het SD-kaartje/USB-stick? Nee maar wel op Artiest Album Genre

Kan je externe harde schijf aansluiten op de USB-ingang? Dat weet ik niet. Zo'n harde schijf moet toch een voeding hebben?

Sparkie

Forumguru
Alle 2.5" externe harddisks hebben geen voeding nodig. Het is een kwestie van inpluggen en klaar.

Bovenaan Onderaan