Pioneer Speakers O2

van inkel

Forumguru
Volgens de prijslijst van Pioneer is het mogelijk om de
Speakers TS-1785 i.c.m. de adapter 43P841 in de voor en
achterdeuren van een O2 te bouwen.
Gezien de slechte ervaringen met de std. speakers van m'n O1
ben ik nu al ff aan het rond koekeloeren voor een beetje betere speakers.

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van bovenstaande speakers.

LenK

Forumguru
Ik zou nog even wachten. Uit ervaring kan ik je verzekeren dat van O1 naar O2 een enorme verbetering is. En ook de geluidskwaliteit is een factor x beter.

EdK

Forumguru
En het is een hel of a job om het te vervangen !!
Ooit bij me fabia combi gedaan !!
Dus toen me Roomster besteld was zat ik ook weer speakers te zoeken, maar het geluid van de Roomster is wat mij betreft perfect !!
Dus als ik jou was zou ik Lenk zijn advies opvolgen !!
En alvast veel plezier in 2008 met de O2

Sir Dancelot

Nieuw lid
Ik zou nog even wachten. Uit ervaring kan ik je verzekeren dat van O1 naar O2 een enorme verbetering is. En ook de geluidskwaliteit is een factor x beter.

Wellicht is het beter dan de O1, maar aangezien ik mn speakers daadwerkelijk heb vervangen met een Focal Slimline composet (topic volgt) kan ik je verzekeren dat het makkelijk een factor x beter kan!

De kwaliteit van de tweater met bijbehorend scheidingsfiltertje (verdient die naam eigenlijk niet) maar vooral van de woofer is belabberd. Dat het nog aardig klinkt komt vooral door de positie van de tweater en het luchtdichte plastic bashuis dat doorloopt de deur in. De conus zelf is el cheapo papier met een papieren pijpje naar een el cheapo magneet in een grote plastic bak...thats it!

Toen we klaar waren met de rechter deur en de linker deur nog in de originele toestand verkeerde, was het verschil enorm duidelijk. Het klinkt véél minder blikkerig en de hoog blijft veel mooier, maar vooral de bas gaat veel dieper en blijft nu altijd mooi strak!

Ook klagen veel mensen over het geluid van het stream radio gedeelte. ik kan je vertellen dat dat voor 75% aan de speakers ligt. De radio klink nu namelijk véél beter.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat er een kit voor de O2 komt van welk merk dan ook. De woofer ís namelijk die plastic baskast zelf en die baskast zit op zijn beurt weer vastgepopnageld in de deur. Demonteren is niet echt mogelijk want er zitten nergens schoefgaten of wat dan ook om de nieuwe woofer op vast te zetten. Alléén die popnagels die ik zelf ook intact heb gelaten. Zelf heb ik het opgelost door met een mes de conus er uit te sneiden en met een kniptang de magneet eruit te knippen en met een hele boel montage kit de nieuwe woofer er luchtdicht op te plakken...

Zoals gezegd zal ik binnenkort een topic maken met foto's.

Steve

Senior Member
Weet het niet zeker maar op de site van pioneer zelf staat dat ze passen op het model:
Home > Producten > Accessoires voor je auto > Skoda > Octavia 5-door (09-1996/09-2004) Skoda Octavia 5-door (09-1996/09-2004).

Voor de zekerheid zou ik even langs een garage gaan om de exacte maat van je speakers op te vragen.
Al passen er wel heel veel met zo`n spacer ertussen.
Ik meen dat de maat 17,5 of 16,5 is origineel.

Offtopic: nog 1 nachtje slapen :) :)

Sir Dancelot

Nieuw lid
Ik zie niet in hoe. Je kunt de oude speaker er nl niet uitschroeven ofzo, maar alleen uitslopen. De bestaande speaker is nl écht een 'onderdeel' van de deur! Er zitten nergens schroeven of wat dan ook. Alleen maar popnagels. Daar helpt geen spacer ter wereld. Maar sowieso, als je dan al de moeite neemt die er uit te slopen (en moeite kost het), dan zou ik ook de moeite nemen er iets beters in te hangen dan een 'miezerig' 2-weg pioneer setje. :tongue:

van inkel

Forumguru
Ja had ik ook gezien, maar pioneer is niet echt consequent in zijn prijslijste, brochures en website.
Dus als het geluid niet bevalt, gaan we wel ff sleutelen.

offtopic: zal niet mee vallen slapen (haha). Soms zijn we net kleine kinderen.

Sir Dancelot

Nieuw lid
Al passen er wel heel veel met zo`n spacer ertussen.
Ik meen dat de maat 17,5 of 16,5 is origineel.

Normaliter wel omdat de woofer dan vast zit geschroeft. Bij de 02 is dit niet zo. Er zit nl niet gewoon een 16,5cm woofer in (al is het wel die afmeting). De hele bas is een soort van prefab plastic pot en die zit echt ín de deur gepopnageld zonder schroeven of schroefgaten Echt héél apart en totaal aftermarket onvriendelijk én elcheapo. Ik zal het weekeinde de foto's erop zetten dat legt wat makkelijker uit...

van inkel

Forumguru
We wachten de foto's met smart af
PS Heb ik ff geluk dat ik kunststof kan lassen, en dat ik een kunststofwerkplaats achter de hand heb.

van inkel

Forumguru
Nu ik m'n nieuwe O2 heb ben ik zeer tevreden over de geluidskwaliteit van de radio met speakers.
Dit is echt een vooruitgang t.o.v. de O2. Ik blijf er voorlopig vanaf.

Steve

Senior Member
Nu ik m'n nieuwe O2 heb ben ik zeer tevreden over de geluidskwaliteit van de radio met speakers.
Dit is echt een vooruitgang t.o.v. de O2. Ik blijf er voorlopig vanaf.
Je kan altijd nog even de link openen die ik een paar posts boven deze heb gepost over hoe het moet.
Misschien dat dat je nog afschrikt :)

Ik plaats alleen een subwoofer bij in het reservewiel maar dan nog moeten de deur panelen eraf van de achterdeuren.
Ik ga namelijk via zo`n high to low converter gebruiken en dan moet er nog wel iets zijn waar ik vanaf kan tappen.

van inkel

Forumguru
Ik schrik niet zo vlug (zit al vanaf m'n 8 jaar in en aan auto's te klooien)
Dat krijg je als je zwager een autoschadeherstelbedrijf heeft.

Sir Dancelot

Nieuw lid
Deurmanual

Heb hier of het forum nog een manual gevonden hoe de deur panelen verwijderd kunnen worden.
Helaas in het duits maar de pics spreken voor zich.

http://linke-trio.de/Umbauanleitungen/Tuerverkleidung.pdf
Had ik die maar gezien vóór dat we zijn gaan klussen! Had een hoop gezoek en gechoogel gescheelt! Naja, nu scheelt het uploaden van foto's! of wil iemand nog zien hoe we die speaker uitendelijk hebben aangepakt? :rockon:

Steve

Senior Member
Had ik die maar gezien vóór dat we zijn gaan klussen! Had een hoop gezoek en gechoogel gescheelt! Naja, nu scheelt het uploaden van foto's! of wil iemand nog zien hoe we die speaker uitendelijk hebben aangepakt? :rockon:
Ook ik hou me aanbevolen naar jouw ervaring foto`s

Bovenaan Onderaan